سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
نجات شنل قرمزی و سفیدبرفی از مرگ

ماجراهای دو دختر ساده و مهربان را که از مرگ نجات پیدا می‌کنند در کتاب‌‌های «شنل قرمزی» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» با ترجمه سیدعلی کاشفی خوانساری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب‌های «شنل قرمزی» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» جلدهای شانزدهم و هفدهم از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» است که سیدعلی کاشفی خوانساری ترجمه و جین کوخنویتس تصویرگری‌ آنها را برعهده داشته‌اند.
 
در این کتاب‌ها افسانه‌های مختلف در قالب داستان‌های تخیلی برای کودکان گروه سنی «ب و ج» بیان شده است.
 
کتاب «شنل قرمزی» ماجرای دخترک مهربانی را بیان می‌کند که مادربزرگش برایش یک شنل قرمز زیبا درست می‌کند، به همین علت همه او را «شنل قرمزی» صدا می‌زنند. روزی از روزها وقتی شنل قرمزی به خانه مادربزرگش می‌رود، می‌بیند که گرگ بدجنس مادربزرگش را خورده است...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «گرگ ساکت و بدون اینکه حرفی بزند، به اتاق مادربزرگ رفت. او را از تخت پایین کشید و یک لقمه‌اش کرد و خورد. بعد گرگ لباس‌های مادربزرگ را پوشید، عینکش را به چشم زد و در رختخواب مادربزرگ دراز کشید و خوابید. او منتظر آمدن شنل قرمزی بود تا بیاید و او را هم بخورد...»
 
در کتاب «سفیدبرفی و هفت کوتوله» نیز ماجرای دختر زیبایی به نام «سفیدبرفی» بیان می‌شود که دختر پادشاه است اما نامادری‌اش به زیبایی او حسادت می‌کند و تصمیم می‌گیرد سفیدبرفی را از بین ببرد اما سفیدبرفی فرار می‌کند و به خانه هفت کوتوله پناه می‌برد. ملکه بعد از مدتی متوجه می‌شود که سفیدبرفی نمرده است و تصمیم می‌گیرد به هر روشی که شده او را بکشد...
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «شب، وقتی کوتوله‌ها به کلبه برگشتند سفیدبرفی را دیدند که کف کلبه افتاده بود. اول فکر کردند، او مرده است. چون پارچه‌ای روی سر و صورتش پیچیده شده بود. اما وقتی پارچه را باز کردند و کمی آب به او دادند، سفیدبرفی به هوش آمد و ماجرای آمدن پیرزن را تعریف کرد...»
 
از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «سیندرلا»، «پینوکیو»، «دیک ویتینگتون»، «شلغم غول پیکر» و «مو طلایی و سه خرس» اشاره کرد.
 
انتشارات قدیانی، کتاب‌های «شنل قرمزی» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» را در قالب 32 صفحه با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و بهای 25 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها