سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کتاب «دایی سهراب» به چاپ پنجم رسید

چاپ پنجم کتاب «دایی سهراب» نوشته محمد میرکیانی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از  روابط عمومی مؤسسه انتشارات قدیانی، پدر ناصر که از دیرباز در پی رقابت با برادر زنش، سهراب، بوده است، به پول بادآورده ای دست می یابد. او با این سرمایه می تواند رنگ تازه ای به زندگیش ببخشد. اما کینه دیرینه و سادگی وی دست به دست هم می دهند و ماجرایی را می آفرینند که نه تنها برای او و خانواده اش، بلکه برای خواننده داستان نیز غیرقابل تصور است.

مجید ذاکری یونسی، تصویرگر کتاب با بهره گرفتن از تکنیک چاپ، بافت متفاوت و البته هماهنگی با داستان را به وجود آورده است که این فضا سبب شده تا مخاطب بتواند با کل داستان ارتباط برقرار کند.

این مجموعه شامل 12 قصه ی کوتاه و مرتبط با هم به نام های: دزد را بگیرید!/ دایی سهراب/ بابا خوشحال می شود/ مرد غریب/ دایی سهراب قهر می کند/ دایی سهراب و زن فالگیر/ دعوای دایی سهراب/ مارها و دایی سهراب/ خبرهای ماهرخ خانم/ فرار آقای گوهری/ روح در حمام/ دایی، سهراب شده بود؟/ است که در 96 صفحه مصور منتشر شده است.

زبان و بیان روان و ساده ی روایت ها به گونه ای است که به غیر از برقراری ارتباطی ایرانی با مخاطب، او را با شخصیت های قصه همراه می سازد؛ در بخش هایی از این مجموعه آمده است:  «تیمور از جا بلند شده و گفت: ای بابا! چرا اول روز، آن هم صبح جمعه اوقات خودتان را تلخ می کنید؟ ببین سهراب خان، کاری برای اصغر آقا جور شده که احتیاج به پول دارد. این خرده ریزها را پول کند زندگی اش که رونق گرفت، بهتر از اینها را می خرد. ترسیدم و عقب رفتم. اگر مرا می دید، از ترس زبانم بند می آمد. تیمور رفت توی دکان و به آن مرد جوان حرفی زد که او رفت. ...»

 انتشارات قدیانی چاپ پنجم کتاب «دایی سهراب» از مجموعه داستان های پیوسته نوجوانان را با بهای 2500 تومان روانه بازار کتاب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها