جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
استاندار سیستان و بلوچستان: نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگ و کتاب عدالت محور است

استاندار سیستان و بلوچستان درباره برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب این استان گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در استان نگاه عدالت محورانه دولت تدبیر و امید را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرآن کریم در قالب کتاب بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و اکنون کتاب آسمانی ما مسلمانان عاملی برای ترویج نگاه توسعه محور در حوزه فرهنگ است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: قرآن مجید دریای معرفت است در این کتاب به قلم قسم یاد می شود. اگر با تدبیر در قرآن بیندیشیم نگاه ما نسبت به دنیا دگرگون می شود زیرا که قرآن به فرد شخصیت می دهد.

هاشمی گفت: قرآن دریایی از امید و خارج شدن از ناامیدی است که به انسان جریان و حیاط می دهد. قرآن انسان را به اندیشیدن و تدبر سوق می دهد.

وی افزود: نویسندگان و پژوهشگران اهل آرامش هستند. ما بر این باور هستیم که این آرامش برای اهل فرهنگ و قلم باید فراهم شود.

استاندار استان با بیان اینکه باید گرد و غبار را از کتاب دور کنیم و واقعیت ها را مبنا قرار دهیم، بیان داشت:  سهم کتابخوانی در سبد خانواده ها قابل قبول نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی سیستان و بلوچستان در قالب تقویم 12 ماهه تنظیم و تعریف شود، گفت: فعالیت های فرهنگی محدود به یک ماه خاص نشود بلکه باید در 12 ماه سال رویدادهای فرهنگی و هنری پیش بینی شود.

وی به برپایی نمایشگاه کتاب استان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه کتاب هر ساله مورد نقد قرار بگیرد تا کمبودها و کاستی ها آن برطرف شود.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از 23 بهمن با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقشار مختلف مردم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان گشایش یافت و تا 29 بهمن ادامه دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها