شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
چهره جنجالی برنامه 90 به نشر چشمه می‌رود

سلسله نشست‌های بگذارید کتاب‌ها ما را بخوانند این هفته به مناسبت پنجمین چاپ کتاب «فوتبال علیه دشمن» به جشن امضای این کتاب با حضور عادل فردوسی‌پور اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت پنجمین چاپ کتاب «فوتبال علیه دشمن» مراسم جشن امضا و دیدار با مترجم این کتاب، «عادل فردوسی‌پور»، برگزار می‌شود.

«سایمون کوپر» نویسنده‌ کتاب «فوتبال علیه دشمن»، خبرنگار انگلیسی، به ۲۲ کشور سفر می‌کند تا به این نتیجه برسد که «فوتبال هیچ‌وقت فوتبال نیست: این ورزش جنگ به‌ وجود می‌آورد، انقلاب می‌کند و موردتوجه مافیایی‌ها و دیکتاتورهاست.» کوپر با فوتبالیست‌ها، هواداران‌شان، خبرنگارها و حتی سیاستمدارهای زیادی در سراسر جهان صحبت می‌کند؛ در امریکا، اروپا، افریقا و خاورمیانه و کشورهای دورونزدیک. او می‌خواهد تأثیر فوتبال بر سیاست و فرهنگ کشورها را دریابد.

مصاحبه‌های دردسرساز و ممنوعه ترتیب می‌دهد؛ به برنامه‌های گروه‌های تروریستی سرک می‌کشد؛ اطلاعات عجیب‌وغریب از گروه‌های مافیایی و دست‌های نامرئی فوتبال کشف می‌کند و کتابش را در زمانی حدود یک سال شکل می‌دهد.

فردوسی‌پور درباره‌ این کتاب می‌گوید: «این کتاب بخش‌های جذابی دارد که خوشبختانه به چاپ پنجم هم رسیده است. کتاب «فوتبال علیه دشمن»، بیشتر از آن‌که ورزشی باشد، مضمونی اجتماعی و سیاسی دارد.»

این مراسم، که چهارمین دورهمی کتاب‌فروشی نشرچشمه‌ کورش در شب‌های جشنواره است، با حضور «عادل فردوسی‌پور»، یکشنبه 19 بهمن‌ماه، ساعت 21 تا 22:30 در کتاب‌فروشی نشرچشمه، به نشانی بزرگراه حکیم، اتوبان ستاری شمال، مجتمع تجاری کورش، طبقه‌ی پنجم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها