سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
کتاب «اوقات فراغت و گزینه‌های روی میز» در بازار نشر

کتاب «اوقات فراغت و گزینه‌های روی میز» به قلم ابوالفضل اقبالی به همت دفتر نشر معارف در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دفتر نشر معارف، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌فرمایند: به سرگرمی و بازی بپردازید، زیرا من دوست ندارم که در دین شما سخت‌گیری و خشونت دیده شود.
 
در این کتاب نویسنده فصل اول را با تعریف «مفهوم شناسی فراغت، تفریح، سرگرمی، رویکرد اسلام و غرب به فراغت و ابعاد آن، فراغت و کار و تفریح و سرگرمی» گردآوری کرده است.
 
در رابطه با تعریف فراغت در این کتاب آمده‌ است: «فراغت به معنای رهاشدن از کار یا فعالیت خاصی است که افراد به طور معمول درگیر آن هستند. اوقات فراغت برای افراد معمولا همراه با اختیار و حق انتخاب برای آنان بوده و فعالیت‌هایی که افراد در این اوقات انجام می‌دهند به دلیل انتخابی و داوطلبانه‌بودن آن‌ها، با علاقه و تمایل بیشتری صورت گرفته و اگر همراه با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند باشد، باعث تعالی و نشاط و بالندگی فرد گردد.
 
در فصل دوم موضوعاتی همچون: «انسان مدرن و فراغت منفعل، بازی و سرگرمی، توصیه‌هایی به والدین، کودکان و بازی‌های رایانه‌ای، غفلت و گناه، فاجعه‌ای به نام پارتی‌های مختلط، پرسه در مراکز خرید و تقویت سرمایه‌داری، اعتیاد به اینترنت، آسیب‌های فردی و خانوادگی شبکه‌های اجتماعی، از خانواده تلویزیونی تا خانواده دینی و پیشنهاداتی برای فراغت مفید» مورد بررسی قرار گرفته است.
 
از دیگر مباحث فصل دوم «پیشنهاداتی به مادران برای مدیریت فراغت فرزندان، بایسته‌های تفکرکردن، آداب سفر در اسلام، پیشنهاداتی برای سفر، ورزش سنتی و مدرن، اوقات فراغت و ورزش‌های تفریحی، ورزش و تمرین در صبح، ورزش و تمرین در ظهر، ورزش و تمرین در بعد از ظهر، فواید بازی‌های تفریحی، دلیل حرمت قمار، موسیقی، بازی شطرنج، بازی با رایانه، شرط‌بندی فوتبال و جایزه پیش‌گویی مسابقات» است.
 
در بخش «از خانواده تلویزیونی تا خانواده دینی» نقش رسانه در فرهنگ خانواده مورد بررسی قرار گرفته و آمده است: «نقش رسانه‌ها در گسترش و ترویج فرهنگ برخاسته از تحولات مدرنیسم، نیز غیرقابل انکار می‌باشد و رسانه‌های دیداری و شنیداری با بازتولید پیام‌های فرهنگ و سبک زندگی دنیای مدرن، در جهت‌دهی روند تحولات خانواده، سهم ایفا می‌نمایند. از جمله این رسانه‌ها، تلویزیون می‌باشد که می‌توان گفت تنها رسانه‌ای است که اکثریت قریب به اتفاق افراد جامعه به آن دسترسی داشته و مخاطب آن هستند.»

 کتاب «اوقات فراغت و گزینه‌های روی میز» به قلم ابوالفضل اقبالی به همت دفتر نشر معارف در 124 صفحه با شمارگان 13000 نسخه و به قیمت 5000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها