یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
موجز، متقن و مستدل/ «بصیرت» در قرآن و احادیث

حجت‌الاسلام حجت‌الله سُروری کتاب «بصیرت در زندگی» را بر مبنای سخنان مقام معظم رهبری درباره بصیرت، در سه بخش تهیه و تنظیم کرده است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله سُروری نویسنده کتاب «بصیرت در زندگی» که اثرش اوایل سال 1393 توسط انتشارات «بخشایش» منتشر شد و اینک در آستانه چاپ دوم قرار دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به محور شکل‌گیری و نگارش این کتاب اظهار کرد: فصل‌های کتاب بر اساس سخنان مقام معظم رهبری درباره بصیرت در سه بخش «بصیر کیست، بصیرت چیست؟»، «عوامل بصیرت در زندگی» و « موانع بصیرت در زندگی»  تقسیم‌بندی شده است.
 
او افزود: در نگارش کتاب سعی کرده‌ام که بیشتر به آیات قرآن و احادیث معتبر، استناد و از بحث‌های شاخص استفاده کنم. اگر بخواهیم از بطن سخنان و فرمایش‌های مقام معظم رهبری سخن بگوییم، به‌یقین این قابلیت در بخش عوامل و موانع وجود داشت که موضوع‌هایی گسترده‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین موضوع کتاب این قابلیت را داشت که وسیع‌تر به آن اشاره شود.

نویسنده «بصیرت در زندگی» در پاسخ به این سؤال که «این اثر نسبت به آثار مشابه چه ویژگی شاخصی دارد؟»، پاسخ داد: موجز پرداختن به موضوع‌ فصل‌های مختلف، وجه تمایز این کتاب با بسیاری از آثاری است که در این زمینه نوشته شده‌اند. برای آن‌ که کتاب قطور نشود، از پرداختن به شاخ‌ و برگ‌های اضافه، پرهیز کردم. در نگارش این کتاب تلاشم بر این بوده است که مباحث را به‌ صورت مختصر و مفید و در عین‌حال متقن و مستدل بیان کنم.این مؤلف در ادامه از چاپ دوم اثرش در آینده‌ای نزدیک توسط انتشارات «جوان موفق» خبر داد و درباره یکی از تغییراتی که در ویراست دوم کتاب اعمال شده است، گفت: از آنجا که نگاه من در این کتاب، تربیتی است، عموم مردم، مخاطب آن محسوب می‌شوند اما در چاپ دوم، با ویرایش جدیدی که انجام داده‌ایم، این کتاب بیشتر مورد استفاده و کاربرد روحانیان، استادان دانشگاه و دانشجویان قرار خواهد گرفت.
 
حجت‌الاسلام سُروری تصریح کرد: قلم من، اخلاقی و تربیتی است زیرا معتقدم که اگر اخلاق در جامعه نهادینه شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد. به اعتقاد بنده، بصیرت و معرفت در زندگی، باارزش‌ترین و بامنفعت‌ترین داشته‌ها هستند که باید برای طبقات مختلف جامعه تبیین شوند.
 
چاپ نخست کتاب «بصیرت در زندگی» به قلم حجت‌الاسلام حجت‌الله سُروری توسط انتشارات «بخشایش» در 286 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه به بهای 12000 تومان منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    عالي بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها