پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
«وقتي دماغ پينوكيو توي‌سوراخ گوش‌من بود» منتشر شد

فاضل تركمن، مجموعه شعر طنز جديد خود را با نام «وقتی دماغ پینوکیو توی‌سوراخ گوش من بود» به چاپ رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه شعر «وقتی دماغ پینوکیو توی سوراخ گوش من بود» سروده فاضل ترکمن، از سوی انتشارات مروارید منتشر شد.
 
فاضل ترکمن، شاعر، درباره این مجموعه به ایبنا گفت: «وقتی دماغ پینوکیو توی سوراخ گوش من بود» در قالب‌ها و مضامین مختلف و متنوعی سروده شده است که برخی از آن‌ها قبلاً در هفته‌نامه «چلچراغ» و در ستون «فاضیست» منتشر شده و جوایزی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این دومین مجموعه شعر طنز بزرگسال من بعد از «پول چراغ جادو» (از نشر قطره) است. «پول چراغ جادو» به‌رغم این‌که در حوزه گروه سنی بزرگسال است، ولی از طرف شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته بود.
 
دبير انتشارات مرواريد با اشاره به وضعیت ممیزی گفت: یکی از مزیت‌های دوره جدید در ممیزی کتاب این است که با صحبت و مذاکره می‌توان بعضی از موارد اصلاحی را حل کرد. براي نمونه کتاب «وقتی دماغ پینوکیو توی سوراخ گوش من بود» برای دریافت مجوز به ارشاد رفته بود، دستوراتي براي اصلاح آن صادر شد. پس از اصلاح کردن مطالب که چندان نامعقول هم نبود، کتاب را برای تطبیق ارسال کردم. ولی جالب است که گفتند، باید اصلاحات جدیدی نیز بر کتاب صورت بگیرد! ولي مساله با مذاكره و صحبت حل شد. اتفاقا من در همین کتاب شعری با عنوان «به وزير ارشاد» سروده‌ام:
 
برادر جان! وزیری؟! باش! اما
تو کارت سخت‌تر شد از اوباما
 
کتاب و نشر و فیلم و سینماجات
گرفته از ممیزها همه‌ش کات
 
کشیدن از رو پرده فیلمامونو
گرفتن گِلْ در نسل جوونو
 
کتابی روی پیشخون‌ها نمونده
کتاب تازه‌ای هیچ‌کس نخونده
 
ورق‌های کتابامونو چیدن
شدیدن تو کتابای ما بله!
 
حالا که اومدی، گردی به پا کن
ممیزهای ناجورو سوا کن
 
بذار هر چی که خوبه، چاپ بشه زود
تا باشی یک وزیر خوب یا گود!
 
مجموعه شعر طنز «وقتی دماغ پینوکیو توی سوراخ گوش من بود» سروده فاضل ترکمن، با طراحی جلد لیلا صفا، در 228 صفحه، با قیمت 14 هزارتومان از سوی انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

 
فاضل ترکمن، شاعر، نویسنده و طنزپرداز متولد 1367 تهران و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد زبان و ابیات فارسی است. او سال‌هاست در زمینه نقد سینمایی نیز فعالیت دارد و کار حرفه‌ای خود را از سال 83 با مطبوعات کشور از جمله نشریات «گل‌آقا» آغاز کرده است. کتاب‌های منتشرشده ترکمن عبارتند از: «حرف‌ها گریه‌دار»، «سفر به قبرستان»، «پول چراغ جادو»، «کیف پول من گرسنه است» و «یکی بیاید مرا لِهْ کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها