شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۱
مشارکت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان ملی يونسكو در طرح روستاهای دوستدار کتاب

ابوالفضل هاشمی، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار کرد: فراخوان جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» به همه استان‌ها و شهرستان‌ها و بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بخش‌های مختلف کشور ارسال‌شده و دبیرخانه آن در مراکز استان‌ها فعال‌شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از دبیرخانه‌های استانی، بیش از چند صد روستای کشور طرح‌ها و برنامه‌هایشان را در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی به دبیرخانه استانی اعلام کردند. ما نیز اقدام به شناسایی کتابخانه‌های روستایی کردیم و امیدواریم که این جشنواره با مشارکت گسترده روستائیان به نتایج ملموسی در افزایش کتابخوانی و توجه به کتاب در روستاها و مناطق روستایی ایران منجر شود.

وی یادآور شد: برپایی جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» سبب تحرک و جنب‌وجوش فرهنگی در روستاهای مختلف کشور شده است و ارزیابی ما این است که در روزهای آینده نیز شاهد حضور و مشارکت بیشتر کتابخانه‌های روستایی در این رقابت و جشنواره فرهنگی باشیم.

برگزاری همایش تجلیل از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب توسط سازمان ملی یونسکو

همچنین مدیر کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو از برگزاری همایش تجلیل از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب خبر داد.

دکتر عبد المهدی مستکین، رئیس کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه امضاشده میان کمسیون ملی یونسکو و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی برای گسترش کتابخوانی در دست داریم که برنامه جشنواره «روستاهای دوستدار کتاب» هم یکی از آن‌هاست. در این راستا همایشی در حوزه کتاب برگزار خواهیم کرد که در آن از برگزیدگان جشنواره روستا قدردانی خواهد شد. تاریخ برگزاری این همایش هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد مانند «روستاهای دوستدار کتاب» در استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق محروم و دورافتاده ایران نقش بسزایی دارد و بدون تردید این اقدامات و استمرار آنها به رونق کتابخوانی در ایران کمک بسیار زیادی می‌کند.

رئیس کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو در ادامه سخنش، گفت: از طرفی ما اکنون برنامه پایتخت جهانی کتاب را دنبال می‌کنیم؛ سازمان جهانی یونسکو هرسال یک کشور و شهر را به‌عنوان پایتخت جهانی کتاب مطرح می‌کند که تاکنون هشت دوره از این برنامه برگزارشده است. تلاش ما این است برای سال ۲۰۱۹ ـ ۲۰۱۸ یکی از شهرهای ایران را به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های ما اهدای جوایز به آثار خلق‌شده در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با مشاهیر است؛ آثاری که به شکل خلاقانه به زندگی این مشاهیر پرداخته باشند معرفی و از صاحبان آن‌ها تجلیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها