سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
«دکل ابوذر» باز هم چاپ چهارمی شد

«دکل ابوذر» کتاب خاطرات سردار فتح‌الله جعفری به زودی به چاپ چهارم می‌رسد. انتشارات سوره مهرخبر تجدید چاپ این کتاب را سال گذشته اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) انتشارات سوره مهر که خبر انتشار چاپ چهارم کتاب «دکل ابوذر» را، مهرماه‌ 1392 اعلام کرده بود، باز هم خبر چاپ چهارم این کتاب را منتشر کرد. 

سردار فتح‌الله جعفری در کتاب «دکل ابوذر» اهمیت این دکل را در روزهایی که همگان انتظار آزادسازی خرمشهر را می‌کشیدند بازگو کرده است. 

همچنین در این کتاب، خاطرات دیده‌بانی و صبوری سردار شهید حسن باقری روایت شده است که چگونه از فراز دکل، مراقب منطقه بود تا روزی نیروهای ایرانی را از شرق کارون برای رسیدن به خرمشهر هدایت کند. 

در یکی از صفحات کتاب آمده است: «... نام این دکل را حسن باقری گذاشت دکل ابوذر. اما پیش از آن یک دکل مخابراتی بود که در روزهای اول جنگ هم فعال بود و کار می‌کرد. تنهایی این دکل در بیابان‌های گسترده شرق کارون، بی‌شباهت به تنهایی ابوذر در صحرای ربذه نبود. یافتن این شباهت‌ها و نزدیک کردن اشیا و شخصیت‌ها، آن هم در روزهای پرهیاهوی جنگ، نشان از یک ذوق دینی و اعتماد به نفس عجیب دارد...» 

در صفحات پایانی کتاب نیز تصاویری از آلبوم عکس‌های سردار شهید حسن باقری برای شناساندن و نشان‌دادن این دکل آورده شده است. 

کتاب «دکل ابوذر» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، با شمارگان 2200 نسخه در قطع رقعی، به زودی از سوی سوره مهر به چاپ چهارم می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها