جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
تازه ترین کتاب احمدرضا احمدی برای کودکان

کتاب «از کلید آبی رنگ گاهی صدای دریا را می‌شنید» اثری از احمدرضا احمدی است که با تصویرگری لیدا طاهری از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- این کتاب‌ که از سری داستان های تخیلی حوزه و کودک ونوجوان به شمار می آید، برای گروه سنی «ب» نوشته شده و بیانگر داستانی رمانتیک درباره پسر و دختری کوچک است که نویسنده ماجرای زندگی آن‌ها را به شیوه‌ای رمانتیک و فانتزی روایت کرده.

نویسنده سعی می کند ذهن کودک ونوجوان را به همراه این دو کودک به سفری خیالی ببرد. پسر سوار بر یک اسب سیاه و دختر سوار بر یک اسب سفید است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: پرندگان سیاه و سفید، آبی رنگ شدند. پرندگان که به رنگ آبی درآمدند، آواز خواندند. از آواز پرندگان اسب سیاه و پسرک آبی رنگ شد. اسب سفید و دخترک آبی رنگ شد. پیرهن سیاه پسرک آبی رنگ شد. پیرهن سفید دختر آبی رنگ شد. ساعت پسرک آبی رنگ شد. آینه دخترک آبی رنگ شد. سیب‌های سرخ پسرک آبی رنگ شد. خوشه‌های انگور دخترک آبی رنگ شد. پسرک و دخترک تکه‌های شکسته‌ کاسه قدیمی را با آواز پرندگان آبی رنگ و آب آبی دریا به هم چسباندند. پسرک و دخترک دیگر صاحب دو ماسه‌ قدیمی به رنگ آبی شدند...

احمدرضا احمدی۳۰ اردیبشهت سال ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد. آشنایی عمیق او با شعر و ادبیات کهن ایران و شعر نیما، دستمایه‌ای شد تا حرکتی کاملا متفاوت را در شعر معاصر آغاز و پی‌ریزی کند. از بیست سالگی به طور جدی به سرودن شعر پرداخت. وی نخستین مجموعه شعرش را در سال ۱۳۴۰ منتشر کرد که توجه بسیاری از شاعران و منتقدان دهه ۴۰ را به خود جلب کرد. سال ۱۳۸۸ نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد.

کتاب«از کلید آبی رنگ گاهی صدای دریا را می‌شنید» با شمارگان 1200 نسخه به بهای 6500 تومان از سوی انتشارات نیستان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها