پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
امضاء قرارداد انتشار کتاب "گنجشک کوکی" برای کودکان

ناشر بزرگ کتاب کودکان در انگلیس "اگمونت بوکس" برای انتشار دو کتاب پلیسی قرارداد تازه ای را با کاترین وودفاین به امضاء رساند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از بوک ترید، انتشارات "اگمونت بوکس" اعلام کرد برای چاپ دو کتاب فَروَست (سریالی) در رده سنی (9 الی 11 سال) با "کاترین وودفاین" نویسنده تازه کار انگلیسی و مدیر پروژه های هنری "بوک تراست" قرارداد تازه ای را منعقد ساخته است.
"لویس لامونت"، از آژانس ادبی LBAbooks در لندن واسطۀ به امضاء رسیدن این قرارداد بود.
نخستین کتاب "گنجشک کوکی" (Clockwork Sparrow) نام دارد. داستان در فروشگاه بزرگی که تداعی کنندۀ فروشگاه های زنجیره ای "سلفریج" است، رخ می دهد. این داستان ماجرای دختری به نام سوفی است که به تازگی والدین خود را از دست داده٬ و به عنوان فروشنده در فروشگاه تازه تأسیس "سینکلر" در لندن کار می کند. هنگامی که می کوشد تا به زندگی جدید خود عادت کند، اتفاقات تازه ای برای او رخ می دهد؛ شیء با ارزشی دزدیده شده و مرد جوانی مورد حمله قرار می گیرد، در این حال نیزه ‌اتهامات به سوی سوفی نشانه می رود.
خواندن "گنجشک کوکی" حتی برای رده سنی 13 تا 14 ساله که طرفدار آثار نویسندگان مشهور کودک و نوجوان مانند "انید بلایتون" ، "کریس رایدل" و "اِوا ای بُوستن" هستند، بسیار مناسب است. این کتاب ترکیبی از داستان های پلیسی، ماجراجویی و دوستی است که از شیوۀ تحریر فاخر "ادوارد جیمز" نیز بهره می گیرد.
نویسنده این کتاب، "کاترین وودفاین"، مدیر پروژه های هنری "بوک تراست" (معروف ترین خیریه در زمینۀ کتاب در انگلیس) است. می توان این نویسنده تازه کار را در زمره برترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان به شمار آورد. وی ضمن کار در خیریۀ "بوک تراست" مدیریت پروژۀ جایزه "مقام افتخاری ادبیات کودک و نوجوان – بریتانیا" (Children\'s Laureate) را بر عهده داشته و به فعالیت در زمینۀ سایر جوایز ادبی ادبیات کودک و نوجوان نیز مشغول است. این نویسندۀ انگلیسی همچنین به طرح، بررسی و ارائه عناوین کتب مربوط به کودکان می پردازد.
این انتشارات اعلام کرده کتاب "گنجشک کوکی" در نیمه دوم سال 2015 میلادی منتشر می شود، و کتاب دوم نیز ظرف مدت کمتر از یک سال پس از نشر اولین کتاب،منتشر خواهد شد.
"علی دوگال"، سردبیر هیئت تحریریه داستان های تخیلی، درباره کتاب "گنجشک کوکی" می گوید: "این داستان بسیار جذاب است. خواننده کتاب به جهانی پر زرق و برق و تجمل، اما مملو از جنایات تاریک سفر می کند. این داستان بی وقفه ترکیبی از ماجراهای "آقای سلفریج" و "نانسی درو" (دو کارکتر داستان های کودک و نوجوان در انگلیس) را تداعی می کند. به طور حتم مخاطب کودک به شدت جذب کاراکترهای فوق العاده دوست داشتنی و قهرمانان پری وار این داستان خواهند شد."
"کاترین وودفاین" نویسنده کتاب، در رابطه با چاپ آثار خود توسط انتشارات "اگمونت" می گوید: "من از کار کردن با "اگمونت" کاملاً راضی هستم و از پیوستن به این انتشارات بسیار هیجان زده شده ام. مطمئنم که برای نشر کتاب خود، انتشاراتی بهتر از "اگمونت بوکس" را نمی یافتم."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها