یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
آغاز آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی

آیین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی، از دقایقی پیش با سخنرانی رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین اختتامیه بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی، از ساعت 10 صبح امروز یکشنبه (یازدهم اسفندماه) با حضور رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد اکبری، معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر داخلی و خارجی از جمله پروفسور مجید سمیعی، در سالن اجلاس سران آغاز شد.

احمد اکبری، در این آیین جشنواره خوارزمی را یکی از سرمایه‌های اجتماعی کشور در توسعه علم و فناوری دانست و اظهار کرد: این جشنواره مجموعه‌ای ارزشمند از صاحبنظران این حوزه را گردهم آورده تا نخبگان و سرمایه‌های فکری را شناسایی و به جهانیان معرفی کند. 

وی افزود: یکی از دستاوردهای این دوره، شرکت 38 دانشمند خارجی با 26 طرح است که افزایش 30 درصدی نسبت به دوره گذشته را نشان می‌دهد. این امر ناشی از تعامل کشورهای صاحب دانش با جمهوری اسلامی ایران است.

گفتنی است که نمایندگان 23 نهاد ملی و بین‌المللی از جمله وزارت علوم، سازمان صنایع هوافضا، بنیاد ملی نخبگان، سازمان صنایع دفاع، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، سازمان جهانی مالکیت فکری، سازمان همکاری‌های اقتصادی، آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، به‌عنوان حامیان بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی، در این آیین حضور دارند. 
 
از مجموع 787 طرح ارایه شده به دبیرخانه جشنواره برای بررسی فنی و کارشناسی، در نهایت 56 طرح به هیات داوران ارایه شد و هیات داوران نیز پس از ارزیابی و بررسی نهایی طی چندین جلسه، 16 طرح از بخش داخلی، پنج طرح از بخش بین‌الملل و سه طرح از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور از آلمان، فرانسه و آمریکا را به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کرد. 

حسن روحانی، رییس جمهوری نیز تا دقایقی دیگر در این آیین حضور پیدا خواهد کرد.

گزارش‌های تکمیلی متعاقبا ارسال خواهند شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها