یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
یثربی با 4 کتاب جدید به نمایشگاه تهران می‌آید

استاد تمام فلسفه و کلام اسلامی، چهار کتاب جدید را تا زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1393 به بازار کتاب خواهد فرستاد.

دکتر یحیی یثربی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در باره کتاب‌های جدیدش اظهار کرد: زندگانی پیامبر اسلام(ص) در دو جلد به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب پیش از این منتشر شده بود که با افزودن مطالبی جدید، ذکر منابع و تغییرات با ویرایش جدید، تا زمان برگزاری بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر خواهد شد.

وی افزود: زندگانی پیامبر اسلام(ص) به بحث انسانیت و اهمیت آن در سیره پیامبر(ص) اختصاص دارد. حرمت و رفتارهای انسانی، احترام به شأن و مقام انسان و رعایت حقوق انسان، از جمله مواردی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

این پژوهشگر فلسفه و عرفان اسلامی عنوان کرد: کتاب بعدی «فلسفه خرافات» نام دارد که تحلیلی را از پیدایش و رواج خرافات ارایه می‌دهد.

وی افزود: «فلسفه خرافات» در واقع تحلیلی از انگیزه‌های دلبستگی مردم به خرافات است که با ارایه نمونه‌ای از خرافات در جهان، دین، فلسفه و مذهب تشییع تلاش دارد تا مبحث خرافه‌گرایی را شرح و بررسی کند.

نویسنده کتاب «حکمت اشراق سهروردی» اظهار کرد: همچنین کتاب «ناگفته‌ها از قرآن کریم» هم به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب نظریات و اندیشه‌های من درباره قرآن و تفسیر را بیان می‌کند. من در این اثر مطالبی را که در گذشته درباره قرآن مطرح کرده‌ام یا حتی مطرح نشده‌اند، یادآوری کرده‌ام. مطالبی مانند همه‌فهم بودن زبان قرآن، توجه قرآن به انسان، خلقت انسان و رابطه انسان با قرآن از مواردی است که در این کتاب بررسی شده است.

وی افزود: در این کتاب نقل‌هایی از دیگر صاحبان اندیشه هم آمده، اما بیشتر عقاید کتاب، اعتقادات من است.

‌این پژوهشگر و مفسر قرآن اظهار کرد: کتاب دیگرم با عنوان «محاکمه آفتاب» رمانی درباره سهروردی است که پیش از این با عنوان «قلعه و قلندر» منتشر شده بود که اکنون با تجدید نظر در محتوا و عنوان بازنویسی شده است و با عنوان«محاکمه آفتاب» منتشر خواهد شد.

کتاب‌های «زندگانی پیامبر اسلام(ص)»(دو جلد)،«محاکمه آفتاب»،«فلسفه خرافات» و «ناگفته‌ها از قرآن» تا زمان برپایی بیست ‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر خواهند شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها