دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
«نی‌نی مو فرفری» به دیدن بچه‌‌ها می‌آید

عزت‌الله الوندی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان از انتشار مجموعه جدیدش به نام «نی‌نی مو فرفری» خبر داد.

عزت‌الله الوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از انتشار مجموعه پنج جلدی «نی‌نی مو فرفری» شامل اشعار شاد و کودکانه برای گروه سنی خردسال خبر داد.
 
وی گفت: این مجموعه که به زودی توسط انتشارات «با فرزندان» منتشر می‌شود، شامل پنج جلد است که برخی از عنوان‌های آن عبارتند از: «بغل می‌خوام بوس می‌خوام»، «پشت دره بابایی»، «شالاب شلوب یه اردک».

الوندی ادامه داد: این مجموعه شامل گفت‌وگوی خردسال با مامان، گفت‌وگوی خردسال با بابا، گفت‌وگوی خردسال با عروسک‌ها، گفت‌وگوی خردسال با مامان‌بزرگ و گفت‌وگوی خردسال با بابابزرگ است.

وی درباره شعر خردسال تصریح کرد: کودک بیش از هر چیز به دنبال فضایی برای هم‌ذات پنداری است تا زمانی‌که با شعری ارتباط برقرار می‌کند، تصاویر آن را برای خود تجسم کند و خود را در آیینه‌ آن ببیند.

الوندی با اشاره به این‌که شعر زمانی برای مخاطب جذاب‌تر می‌شود که در ذهن کودک ریتم موزون و هماهنگ ایجاد کند، افزود: شاعر کودک هم باید کودک باشد و از چشم‌انداز او به جهان نگاه کند و هم باید بزرگسال باشد تا بتواند دست کودک را بگیرد و پا به پا ببرد. چنین شاعری مانند یک برادر یا خواهر یکی دوسال بزرگ‌تر هم زبان کودک را می‌داند، هم در انتقال مفاهیم به او مشکلی ندارد.

الوندی پیش از این رمان «مرغ هوا» را برای نوجوانان در قالب 141 صفحه نوشته که توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر خواهد شد.

الوندی، نويسنده و شاعر كودك و نوجوان، متولد سال 1353 تويسركان و فارغ‌التحصيل رشته ادبيات نمایشی است. وی كار نويسندگی را به صورت حرفه‌‌ای از سال 1376 با چاپ كتاب «فردوسی» آغاز كرده است. از آثار ديگر او می‌توان به «مثل همیشه، ای کاش!»، «پشت شيشه‌هاي مات»، «دوباره برمی‌گردی مرد باراني»، «ايوان بهار»، «جان پاتيس»، «داراب‌نامه»، «تپه‌‌هاي بی‌مهتاب» و «دیو کوچولو بچه آدم» اشاره کرد.

آثار الوندی در جشنواره های مختلفي مطرح بوده است که از جمله می‌توان به کتاب کانون پرورشی فکری، جشنواره رشد، مطبوعات کانون پرورشی فکری و جشنواره ادبیات پایداری اشاره کرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها