دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
مسائل اقتصادي و حقوقي چاپ و نشر در مجلس پيگيري مي‌شود

حداد عادل، نماينده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: چاپ و نشر مسائل اقتصادي و حقوقي متعددي دارد كه در كميسيون فرهنگي مجلس پيگير آن هستيم.

حداد عادل در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار كرد: چاپ و نشر مسائل اقتصادي و حقوقي متعددي دارد كه در كميسيون فرهنگي مجلس پيگير آن هستيم، انشالله با حمايت‌هاي مجلس، مشكلات چاپ و نشر به سرعت برطرف خواهد شد.

نماينده مردم تهران در نهمین دوره مجلس شوراي اسلامي درباره دلايل عدم افزايش بودجه چاپ گفت: بودجه چاپ نياز به بررسي دارد اما يارانه‌هايي كه براي خريد كتاب در بودجه وجود دارد مي‌تواند بخشي از مشكلات بودجه‌اي چاپ و نشر را حل كند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به مراسم جایزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: كتاب سال و جشنواره‌هاي اين چنيني در اعتلاي سطح دانش بسيار موثر است، خوشبختانه رشد كتاب در كشور چشمگير بوده كه بدون شك تشويق نويسندگان يكي از دلايل آن است.

وي ادامه داد:‌ جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران بي ترديد يكي از موثرترين تشويق‌هاي اين سال‌ها بوده كه با تلاش مسوولان، هر ساله شاهد پيشرفت‌هايي در آن هستيم.

حداد عادل در بخش پاياني صحبت‌هايش درباره حمايت از آثار برگزيده گفت: براي حمايت از آثار برگزيده نياز است كه اين كتاب‌ها خريداري و در كتابخانه‌ها توزيع شود تا بدين شكل هم از ناشران و نويسندگان حمايت كنيم و هم زمينه‌ را براي توسعه فرهنگ كتابخواني فراهم آوريم. براي پيشرفت در كتاب و كتابخواني ما نياز داريم كه شمارگان كتاب را افزايش دهيم تا نويسنده و ناشر با آرامش خاطر براي پيشرفت‌هاي فرهنگي كشور تلاش كنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها