شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
عملکرد اخیر نیروی انتظامی سبب ورشکستگی صنفی است

اردوان جعفریان، مدیر نشر «پردیس موسیقی معاصر» عملکرد اخیر نیروی انتظامی را سبب ورشکستگی‌ صنفی‌ ناشران موسیقی دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جمعی از ناشران موسیقی چند روز گذشته در اعتراض به عملکرد نیروی انتظامی نسبت به نحوه اجرای قانون «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» به دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتند و خواستار رسیدگی به نحوه اجرای این قانون شدند. 

جعفریان، مدیر نشر «پردیس موسیقی معاصر» این نامه جمعی را کوششی برای جلوگیری از ورشکستگی و آسیب‌های غیرقابل جبران فرهنگی و اقتصادی به ناشران موسیقی دانست. 

وی توضیح داد: اینترنت و کپی‌های غیرمجاز از جمله تهدیدهایی‌اند که ناشران موسیقی با آن مواجه هستند، به همین دلیل طی سال‌های گذشته مقرر شد تا یک ستاد با عنوان «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» مسوولیت حفاظت از حقوق محصول‌های ناشران موسیقی را بر عهده داشته باشد. 

جعفریان تشکیل ستاد «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت‌های این ستاد به دو بخش کارشناسی و اجرایی تقسیم می‌شوند. کارشناسان مصوبات ستاد را تنظیم می‌کنند و نیروی انتظامی این مصوبات را اجرا می‌کند.
 
وی اظهار کرد: اکنون بیش از 210 ناشر قانونی موسیقی در حوزه‌های کتاب، فیلم و سی‌دی تحت نظارت ستاد «صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» فعالیت می‌کنند و این ستاد نقش حمایتی این ناشران را به عهده دارد.
 
مدیر نشر «پردیس موسیقی معاصر» با ابراز گله‌مندی از مصوبات و تیم کارشناسی این ستاد عنوان کرد: متاسفانه مصوبات این ستاد بدون هماهنگی با ناشران موسیقی تنظیم می‌شود و همچنین به نظر می‌رسد که هماهنگی درستی بین نیروی انتظامی و کارشناسان این ستاد وجود ندارد. 

وی بیان کرد: هفته‌های گذشته چندین مرکز نشر موسیقی از سوی نیروی انتظامی تعطیل شدند و این تعطیلی‌ها مربوط به مصوبه‌ای بود که چند ماه پیش از سوی معاونت هنری ملغی اعلام شده بود.
 
جعفریان گفت: اعتراض‌ ما به این ناهماهنگی‌ها است؛ چون این تعطیلی‌ها خسارت‌های جبران ناپذیری به ما می‌زند و ما برای این‌که جلوی این خسارت‌ها را بگیریم، به دفتر وزیر محترم نامه ارسال کردیم. امضا کنندگان این نامه نود درصد از محصولات موسیقی کشور را تولید می‌کنند.
 
متن اعتراض‌نامه ناشران موسیقی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، به این شرح است:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
جناب آقای علی جنتی
با سلام
«احتراما بدین وسیله به استحضار می‌رساند که امضاکنندگان متن زیر به عنوان بخش فعال نشر و توزیع موسیقی رسمی کشور از تفکر، سیاست‌گذاری و شیوه فعلی اجرای «ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری» در حوزه موسیقی رضایت نداریم و صرف نظر از شبهه وجاهت قانونی و جایگاه این ستاد، درخواست تغییر منش و شیوه اجرایی را با احترام گذاشتن به نظرات دست اندرکاران و کارشناسان خبره از حوزه نشر موسیقی را داریم.»

این نامه به امضای ناشرانی چون «ایران گام»، «رهگذر هفت اقلیم»، «هرمس»، «پردیس موسیقی معاصر»، «راوی آذر کیمیا»، «آوای مهربانی»، «آوای سوته دلان»، «آوای باغ مهر»، «آویژه هنر»، «هزار نغمه بسته نگار»، «خنیاگران شاهو»، «روژان»، «آواخورشید»، «استودیو صبا»، «آواز بیستون»، «نو نوای شب کویر»، «آوای نکیسا»، «نغمه حصار»، «ترانه شرقی»، «ایران صوت»، «هنر شهر»، «نی داوود»، «آوای ماندگار»، «هم آواز آهنگ»، «گلچین آوای شرق»، «ماهور»، «پیام اسلام» و «سی لحن باربد» رسیده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها