شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
شعرخوانی سفیر شاعرپیشه اکوادور در تهران

نشست آشنایی با «اومبرتو بیتو اثا»، شاعر اکوادوری و سفیر این کشور در ایران، اواخر بهمن ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حاضران در نشست آشنایی با «اومبرتو بیتو اثا» به شعرخوانی، ترجمه و نقد خواهند پرداخت. این برنامه از سوی دپارتمان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی و به صورت دوزبانه برگزار خواهد شد.

«اومبرتو بیتو اثا» (Humberto Vinueza) سفیر اکوادور در ایران و یکی از شاعران برجسته این کشور است که نامش در رسانه‌های ایران بیشتر «امبرتو بینوئسا» شناخته می‌شود. او در سال 1942 در کشور اکوادور متولد شد و یکی از اعضای گروه پیشتازان فرهنگی اکوادور محسوب می‌شود و سابقه همکاری با مجلات ادبی اکوادور را در پرونده کاری خود دارد. وی همچنین در سال 1991 برنده جایزه ملی شعر شد.

در ابتدای این برنامه دکتر نجمه شبیری، مدیر گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبایی، مقدمه‌ای درباره اهمیت ادبیات آمریکای لاتین خواهد گفت. علاوه بر این، «دلمشغولی‌ها در روند خلق اشعار (اومبرتو بیتو اثا)، دشواری‌های ترجمه شعر (مریم اسمعیل‌پور) و نقد و بررسی اشعار وی (دکتر احسان عباسلو) محورهای اصلی این مراسم خواهند بود.

اومبرتو بیتو اثا از اواخر سال 1391 به عنوان سفیر اکوادور در ایران انتخاب شد.

نشست آشنایی با «اومبرتو بیتو اثا» شاعر اکوادوری روز دوشنبه، 28 بهمن ماه از ساعت 10 تا 12 در سعادت آباد، دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها