پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
معرفی 11 کتاب برای اقتباس سینمایی در جشنواره فیلم برلین

بخش «کتاب ها در جشنواره برلین» امسال شاهد معرفی 11 کتاب داستانی است که برای اقتباس سینمایی در دسترس تهیه کنندگان قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، رمان های «کسی که دیر می رسد» نوشته دیمیتری ورهولتس از هلند، «کپی پشتیبان» نوشته پل کولیزه از فرانسه، «ساخت کیم جونگ – ایل» نوشته پل فیشر از انگلستان، «ملانی» نوشته کارل دونک از هلند، «مساله ادوارد آینشتاین» نوشته آرونت سکسیک از فرانسه، «ترس در محل از میان می رود» نوشته مونیکا هلت از آلمان، «عاشق باش، عاشق من باش» نوشته مارک هایسون از انگلستان، «مور» نوشته هاکان گوندی از ترکیه، «12 متر» نوشته اندی ذوگن هاگن از آلمان، «دختر گل ها» اثر ونسا دا ماتا از آلمان و «سرنین یا آنگونه که من درک کردن جنگ اول جهانی را آموختم» نوشته هانس فون تروتا از آلمان آثار منتخب امسال هستند که 11 فوریه (22 بهمن) در بخش «بازار محصول مشترک جشنواره برلین» معرفی می شوند.

بخش «کتاب ها در جشنواره برلین» از سال 2006 با همکاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت برگزار می شود و طی آن تهیه کنندگان دعوت شده از این امکان برخوردار می شوند که با صاحبان حقوق آثار، نمایندگان بین المللی ناشران و آژانس های ادبی آشنا شوند، با دنیای کتاب ارتباط برقرار کنند و در صورت امکان برای خرید حق ساخت فیلم با اقتباس از این کتاب ها با یکدیگر معامله کنند.

دیتر کوسلیک مدیر جشنواره بین المللی فیلم برلین در این زمینه اظهار داشت: «کتاب ها در جشنواره برلین» بخشی است که چند سال پیش به عنوان نخستین میدان موضوعی در یک فستیوال سینمایی رخ نمود. اکنون ما می خواهیم تا دیگر  بار ارتباط بین کتاب و فیلم را برقرار کنیم و عرصه لازم را برای دیگر تهیه کنندگان سینمایی علاقه مند به ادبیات ایجاد نماییم.

تهیه کنندگان علاقه مند که در زمینه اقتباس های سینمایی فعالیت می کنند می توانند همچون دیگر ناشران و آژانس های ادبی تا 4 فوریه (15 بهمن) در سامانه مورد نظر برای شرکت در برنامه این بخش ثبت نام کنند. به گفته سونیا هاینن مدیر بخش «بازار محصول مشترک جشنواره برلین»، در این بخش برای هر تهیه کننده ای با هر سلیقه و بودجه چیزی وجود دارد. طبیعی است که در وهله نخست کتاب ها بر مبنای هیجان انگیز بودن و مناسب بودن برای تهیه اثری سینمایی برگزیده شده اند.

امسال بیش از 120 کتاب از 25 کشور برای شرکت در بخش «کتاب ها در جشنواره فیلم برلین» مورد بررسی قرار گرفتند که درنهایت 11 اثر نامبرده برگزیده شدند. جشنواره بین المللی فیلم برلین از 6 تا 16 فوریه (17 تا 27 بهمن) برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها