یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
رونمایی از کتاب «حج، از مناسک نوزایی تا فرآیند فردیت»

آیین رونمایی از کتاب «حج، از مناسک نوزایی تا فرآیند فردیت» نوشته علی طهماسبی سه‌شنبه (17 دی‌ماه) در انتشارات یادآوران برگزار می‌‌شود.-

خسرو آذربایجانی، مدیرمسوول انتشارات یادآوران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: کتاب «حج از مناسک نوزایی تا فرآیند فردیت» نوشته علی طهماسبی در دو بخش اصلی عمره و حج، مخاطبان را با موضوع اصلی خودش آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش عمره این کتاب، قهرمان اصلی «هاجر» است و در این بخش نویسنده به جنبه‌های مادی زندگی توجه نشان می‌دهد و از نگاه هاجر که یک مادر است، دغدغه‌های زندگی و حیات شرح داده می‌شود.

وی در توضیح بخش دوم کتاب گفت: در این بخش مناسک حج در عرفات، مشعر و منا ادامه پیدا می‌کند و قهرمان اصلی این بخش «ابراهیم» است. 

آذربایجانی با بیان این‌که کتاب حاضر به لحاظ موضوعی نو و بدیع است، افزود: در این کتاب نویسنده واژگان مرتبط با حج را توصیف و در ادامه آن‌ها را تحلیل کرده است. به طور مثال، کلمه «حاجی» به معنای کسی است که با خدا گفت‌وگو می‌کند. در این کتاب معنای کلمه حج و حاجی توصیف می‌شود و ارتباط حج با سایر مناسک آن بنیان، اصلی کتاب را تشکیل می‌د‌هد.

به گفته مدیرمسوول انتشارات یادآوران مراسم رونمایی از کتاب ساعت 16 و 30 دقیقه سه‌شنبه( 17 دی‌ماه) با حضور مصطفی ملکیان، امیر یوسفی و دکتر حسن محدثی، در انتشارات یادآوران واقع در بلوار کشاورز، خیابان برادران عبدالله‌زاده، خیابان رستاک، شماره 5 برگزار می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها