یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
«كسب و كار در عصر اطلاعات» خواندنی شد

«كسب و كار در عصر اطلاعات» عنوان اثری از شهريار محمدی و علیرضا مقدسی است که در چهار بخش از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به چاپ رسیده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسندگان کتاب حاضر، در هر فصل به نمونه‌هایی از موضوعات واقعی مرتبط با بحث کلی کتاب اشاره کرده‌اند. این نمونه‌ها در دو قالب با عنوان‌های «متن اصلی و پنجره‌ها» و «خارج از متن اصلی» گنجانده شده‌اند.‌

نخستین بخش کتاب با تمرکز بر کلیات و مفاهیم پایه، در قالب دو فصل به «مفاهیم کسب‌ و کار الکترونیک» و «مفهوم فناوری اطلاعات» اختصاص دارد.

بخش دوم با عنوان «کسب و کار دانش‌محور» در چهار فصل به‌ «پیدایش اقتصادهای دانش‌محور»،‌ «ظهور کسب ‌و کار مبتنی بر دانش»، «توسعه محصولات در عصر اینترنت» و «مدیریت دانش و روابط با مشتری» پرداخته است.

«مباحث کسب و کار الکترونیک» عنوان سومین بخش کتاب حاضر است که در سه فصل آن به سرفصل‌های «تجارت الکترونیک»، «بانکداری الکترونیک» و «بازاریابی برخط و الکترونیک» اشاره شده است. 

بخش چهارم کتاب به موضوع «کارآفرینی در عصر اطلاعات» اختصاص دارد که در فصل‌های آن «مفهوم کارآفرینی»،‌ «فناوری اطلاعات و کارآفرینی» و «کار از راه دور» بررسی شده‌اند.

در این اثر، نویسندگان ضمن تاکید بر این نکته که کسب ‌و کار الکترونیک، شکل غالب کسب‌ و‌ کار‌ در قرن بیست و یکم خواهد بود، به نقل قولی از چارلز هندی، یکی از بزرگان حوزه مدیریت اشاره کرده‌اند که گفته: «اگر در آینده دفتر کاری وجود داشته باشد،‌ بیشتر شبیه باشگاه خواهد بود،‌ یعنی محلی برای ملاقات،‌ صرف غذا و خوشامدگویی، با اتاق‌هایی که به فعالیت‌ها و کارها اختصاص دارند نه به افرادی خاص.» 

نخستین چاپ کتاب «کسب ‌و کار در عصر اطلاعات» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 412 صفحه،‌ به بهای 14 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها