«كسب و كار در عصر اطلاعات» عنوان اثری از شهريار محمدی و علیرضا مقدسی است که در چهار بخش از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به چاپ رسیده است.-
نخستین بخش کتاب با تمرکز بر کلیات و مفاهیم پایه، در قالب دو فصل به «مفاهیم کسب و کار الکترونیک» و «مفهوم فناوری اطلاعات» اختصاص دارد.
بخش دوم با عنوان «کسب و کار دانشمحور» در چهار فصل به «پیدایش اقتصادهای دانشمحور»، «ظهور کسب و کار مبتنی بر دانش»، «توسعه محصولات در عصر اینترنت» و «مدیریت دانش و روابط با مشتری» پرداخته است.
«مباحث کسب و کار الکترونیک» عنوان سومین بخش کتاب حاضر است که در سه فصل آن به سرفصلهای «تجارت الکترونیک»، «بانکداری الکترونیک» و «بازاریابی برخط و الکترونیک» اشاره شده است.
بخش چهارم کتاب به موضوع «کارآفرینی در عصر اطلاعات» اختصاص دارد که در فصلهای آن «مفهوم کارآفرینی»، «فناوری اطلاعات و کارآفرینی» و «کار از راه دور» بررسی شدهاند.
در این اثر، نویسندگان ضمن تاکید بر این نکته که کسب و کار الکترونیک، شکل غالب کسب و کار در قرن بیست و یکم خواهد بود، به نقل قولی از چارلز هندی، یکی از بزرگان حوزه مدیریت اشاره کردهاند که گفته: «اگر در آینده دفتر کاری وجود داشته باشد، بیشتر شبیه باشگاه خواهد بود، یعنی محلی برای ملاقات، صرف غذا و خوشامدگویی، با اتاقهایی که به فعالیتها و کارها اختصاص دارند نه به افرادی خاص.»
نخستین چاپ کتاب «کسب و کار در عصر اطلاعات» با شمارگان یکهزار نسخه در 412 صفحه، به بهای 14 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه صنعتی خواجه نصیر منتشر شده است.
نظر شما