سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین مکتوب شد

سیدنساء هاشمیان کتابی را در دست تالیف دارد که خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین، رزمنده هشت سال دفاع مقدس را ارایه می‌کند. این اثر از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.-

هاشمیان، نویسنده گیلانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: سردار محمدعلی حق‌بین در دوران هشت سال دفاع مقدس جانشینی سردار شهیدمحمد اصغری‌خواه را بر عهده داشت. سردار شهیدمحمد اصغری‌خواه در آن دوران فرمانده گردان کمیل لشکر قدس گیلان بود.

همسر شهید محمد اصغری‌خواه  ادامه داد: سردار محمد حق‌بین از دوستان و همرزمان بسیار صمیمی سردار شهیدمحمد اصغری‌خواه بود. بنابراین، شهید اصغری‌خواه به دلیل اِشراف کاملی که به روحیات وی داشت و می‌دانست سردار حق‌بین عنصر مهم و مهره توانمندی در ساماندهی گردان کمیل لشکر قدس محسوب می‌شود، سردار حق‌بین را به عنوان جانشین خود انتخاب کرده بود.

این نویسنده با اشاره به این‌که این اثر زندگینامه سردار حق‌بین را از شهریور 1365 تا زمان شهادت شهید اصغری‌خواه یعنی نهم فروردین 1367 دربرخواهد داشت، افزود: خانواده سردار حق‌بین در استان گیلان از نظر تعداد شهدایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، رکوردار است. این خانواده، 10 فرزند دارد که اغلب آن‌ها یا به مقام والای شهادت رسیده‌اند یا این‌که جانباز شده‌اند.

هاشمیان ادامه داد: هنگامی که به نیمه‌های نگارش این اثر رسیدم، وقتی متوجه این همه فداکاری از سوی خانواده سردار حق‌بین شدم تصمیم گرفتم بخشی از این اثر را به زندگی سردار حق‌بین، از پیش از جانشینی همسرم و بیان دوران کودکی و نوجوانی وی تا زمان ورود به جبهه اختصاص دهم.

وی همچنین از تالیف کتاب دیگری با هدف ارایه سخنرانی‌ها، دست‌نوشته‌ها، دلنوشته‌ها و نامه‌های شهید محمد اصغری‌خواه در دوران هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: شهید اصغری‌خواه سخنرانی‌های متعددی در سمینارها و مراسم‌های مختلف با محوریت جنگ و آرمان‌های امام خمینی (ره) ارایه کرده بود که متاسفانه تنها حدود 9 نوار صوتی و تصویری از وی به یادگار مانده است.

هاشمیان افزود: پیش‌بینی می‌کنم این اثر از سوی موسسه اوج راهی بازار نشر شود.

این نویسنده در پایان از جامعه نویسندگان حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواست که با مکتوب کردن زندگینامه بسیاری از رزمندگانی که از نظرها مغفول مانده‌اند اما رشادت‌های زیادی در آن دوران از خود نشان داده‌اند، در ترویج فرهنگ ایثار و انتقال پیام‌های انقلابی به نسل جوان بکوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط