چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
«سه‌گانه انقلاب» نوعی نوستالژی برای نسل انقلاب است

رمان «سه‌گانه انقلاب» اثر محمدکاظم مزینانی به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر خواهد شد. این اثر نوعی نوستالژی برای نسلی است که در دوران انقلاب اسلامی و بَعد از آن زندگی کرده‌اند./

محمدکاظم مزینانی، نویسنده رمان «سه‌گانه انقلاب» با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: رمان «سه‌گانه انقلاب» برخلاف دو اثر پیشینم با عناوین «شاه بی‌ شین» و «آه با شین» که نخستین اثر، زندگی محمدرضا پهلوی و اثر دوم، زندگی یک مبارز انقلابی را به تصویر می‌کشند، ویژه بزرگسالان است و درونمایه آن ها، داستانِ مبتنی بر خاطرات شخصی است.

وی درباره رمان «سه‌گانه انقلاب» گفت: در این اثر، راوی داستان نوجوانی است که در دوران قبل و بَعد از انقلاب اسلامی زندگی کرده است؛ این نوجوان دوران کودکی خود را در انقلاب، دوران نوجوانی را بَعد از انقلاب، دوران جوانی را در جنگ گذرانده و در عصر حاضر، دوران بزرگسالی و میانسالی را می‌گذراند اما همچنان درگیر وقایع مربوط به جامعه و انقلاب است.

نویسنده رمان «سه‌گانه انقلاب» افزود: این اثر، وقایع و حوادث منحصر به فردی را به تصویر می‌کشد که ویژه دهه‌های 50 و 60 هستند. همچنین این اثر ویژگی نوجوان‌هایی را بیان می‌کند که به جای این‌که دنبال آمال و آرزوهای متناسب سنشان باشند، تحت‌تاثیر شرایطی قرار می‌گیرند که وارد جریان‌های مربوط به انقلاب و جنگ می‌شوند.

مزینانی با اشاره به ضرورت نگارش رمان «سه‌گانه انقلاب» اظهار کرد: احساس کردم نسل انقلاب حرف‌هایی برای گفتن دارد که تاکنون شنیده نشده‌اند و اگر هم بیان شده باشند، اغلب به دست فراموشی سپرده شده‌اند. این نسل، نسلی بود که شهید داد و دوران جهاد و سازندگی را پُشتِ‌سر گذاشت اما اکنون اغلب مشاهده می‌شود که به عرصه‌های مدیریتیِ بالا یا میانی مملکت ورود پیدا نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: رمان «سه‌گانه انقلاب» اکنون در مرحله آماده‌سازی است و انتشارات سوره مهر قول انتشار آن را در اواخر فصل پاییز یا زمستان امسال داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط