شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
انتشار تازه‌های ترجمه شیوا مقانلو برای کودکان و نوجوانان

شیوا مقانلو، نویسنده، مترجم و مدرس دانشگاه از تازه‌های ترجمه‌اش برای کودکان و نوجوانان خبر داد. کتاب‌های ترجمه شده به قلم این مترجم از سوی دو انتشاراتی ققنوس و ثالث راهی بازار کتاب خواهند شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مقانلو درباره تازه‌های ترجمه‌اش در حوزه ادبیات نوجوان گفت: سلسله کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای را در حوزه نوجوان برای انتشارات ققنوس ترجمه کردم. این آثار به شکل مصور، علمی و جذاب منتشر خواهند شد. آخرین جلد آن‌ها مربوط به زندگی «مرکاتور» است. 

این مترجم جوان افزود: مرکاتور از جغرافی‌دانان اواخر قرون وسطا و نخستین کسی است که زمین کروی را روی نقشه مسطح ترسیم و کره جغرافیایی را به نقشه چاپی و اطلس تبدیل کرد. از او به عنوان پدر علم نقشه کشی نوین و مبدع مدارها و نصف‌النهارهای جغرافیایی یاد می‌شود. 

وی تصریح کرد: اگر از آن پس دیگر کشتی‌ها بیراه نرفتند و مسیر قطب نما و نقشه‌شان یکی شد و اگر دیگر جایی در دنیا باقی نماند که به بهانه کشفش گم شویم، از برکات کار اوست. این کتاب، نوشته «آن هاینریش»، چهارمین کتاب از مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» با عنوان «گراردوس مرکاتور»، پدر علم نقشه‌کشی نوین در 1500 نسخه و با قیمت 5200 تومان به تازگی چاپ شده است. 

مقانلو افزود: زندگی‌نامه‌ ایزاک نیوتن با عنوان «اسحاق نیوتن و فیزیک» برای نوجوانان از کتاب‌های دیگری است که برای همین انتشارات ترجمه کرده‌ام و زیر چاپ است و در مجموعه‌ای متفاوت با عنوان «علم و ماجراهای علمی» و با قطعی متفاوت منتشر خواهد شد. پیش‌تر از این مجموعه، کتاب «زندگی‌نامه ادیسون» اثر «لاری کارلسون» برنده مدال طلای نخستین جشن «لاک پشت پرنده» شد و مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت. در این کتاب، ‌آزمایش‌های ساده و کاربردی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نوجوانان بتوانند به راحتی انجامشان دهند. 

این داستان‌نویس جوان، همچنین درباره دیگر آثارش که در نشر ثالث مراحل انتشار را طی می‌کنند، اظهار داشت:  برای انتشارات ثالث نیز سه کتاب از مجموعه رمان‌های فانتزی را که برای گروه سنی نوجوان  بسیار معروف‌اند و به شکل نیمه مصور منتشر می‌شوند، ترجمه کرده‌ام. ویژگی مهم این کتاب‌ها آن است که نوجوانان و حتی سنین پایین‌تر می‌توانند به راحتی آن‌ها را بخوانند. از این مجموعه، «سفرهای گالیور» نوشته‌ «جاناتان سوییفت» چند ماه پیش منتشر شد و دو کتاب دیگر با نام‌های «زیبای سیاه» اثر «آن سویل» و «سفر به اعماق زمین» اثر «ژول ورن» در چاپخانه هستند. 

شیوا مقانلو، ‌داستان‌نویس و مترجم دانش‌آموخته سینماست. 

از آثار داستانی او می‌توان به «کتاب هول»، «دود مقدس» و «آن‌ها کم از ماهی‌ها نداشتند» اشاره کرد.
 
کتاب‌های «زندگی شهری»، «فرشته فنا کننده»، «مکالمات فرانسوی» و «زن تسخیر شده» نیز از نمونه کتاب‌های ترجمه‌شده توسط مقانلو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها