سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
برج میلاد تهران میزبان ناشران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

برج میلاد تهران این روزها میزبان اقوام ایرانی و سیاه چادرهای عشایر است اما بخشی که در این جشنواره کمتر به آن توجه شده، وجود ناشران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در کنار غرفه‌های صنایع دستی استان‌های کشور است.«سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «ایرانشناسی»، «کریم‌خان زند» و «سبحان نور» چهار ناشری هستند که در جشنواره گردشگری تهران حضور دارند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفته گردشگری هر ساله از پنجم تا 11 مهرماه گرامی داشته می‌شود. به‌همین مناسبت برج میلاد، میزبان جاذبه‌های گردشگری استان‌های سراسر کشور است. انتشارات «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «ایرانشناسی»، «کریم‌خان زند» و «سبحان نور» نیز چهار ناشری هستند که در جشنواره گردشگری تهران حضور دارند. این در حالی است که مسوولان برگزاری این مراسم پیش‌تر از شرکت 10 ناشر در این جشنواره خبر داده بودند. «ایبنا» در این گزارش به حضور ناشران و معرفی کتاب‌هایی که در این جشنواره ارایه شده پرداخته است.

«اکوموزه، انسان و بوم»، «نگاهی به ابیانه»، «نگاهی به ماسوله»، «اطلس جاده‌ای ایران»، «اطلس جیبی گردشگری»، «آبشارهای ایران»، «چارتاقی‌های ایران» و «بیابان‌گردی در ایران» برخی از کتاب‌هایی است که انتشارات «ایرانشناسی» با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی تاکنون چاپ کرده و در نمایشگاه ارایه کرده است. همچنین این انتشارات دو کتاب با عنوان‌های «راهنمایی میدانی خزندگان و دوزیستان ایران» و «راهنمای میدانی طبیعت‌گردی با رستنی‌های ایران» را در دست چاپ دارد.

انتشارات «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» ناشر دیگری است که در این جشنواره شرکت کرده است. «ایران، کهنه نگین تمدن»، «اصفهان نگین جهان»، «محلات تاریخی شهر یزد»، «حفاظت سازه‌های گلین» و «فناوری تاق» از کتاب‌هایی به‌شمار می‌آید که این انتشارات به جشنواره آورده است.

«آشنایی با فرهنگ عامه و اقوام ایرانی» تالیف جمال انصاری و «پژوهش‌های باستانشناسی ترانه‌های خلیج فارس» به‌قلم علیرضا عسگری چاودری عنوان کتاب‌های جدید انتشارات «سبحان نور» است که ‌همراه دیگر آثار خود در این جشنواره ارایه کرده است. 

در کنار غرفه‌های انتشارات، سه نشریه تخصصی گردشگری «ایرانا»، «سفر» و «دنیای تجارت گردشگری» نیز در این جشنواره حضور دارند که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه‌رو شده‌اند. این در حالی است که غرفه‌داران چهار ناشر شرکت‌کننده در جشنواره گردشگری رضایت چندانی از این جشنواره نداشته و معتقدند مردم با وجود غرفه‌های صنایع دستی و چادرهای عشایر توجه چندانی به این بخش ندارند و بهتر بود مسوولان طبقه جداگانه‌ای را به ناشران این حوزه اختصاص می‌دادند.

از دیگر بخش‌های قابل توجه جشنواره گردشگری حضور میراث فرهنگی بیشتر استان‌های کشور است. این غرفه‌ها در کنار معرفی صنایع‌دستی، کتابچه‌ها و بروشورهایی را نیز با موضوع معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان‌ها در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

در این نمایشگاه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری نقاط مختلف کشور همراه با آداب، فرهنگ و سنت‌های اقوام معرفی شده است. همچنین شرکت‌ها، دفاتر خدمات گردشگری و طبیعت‌گردی و مراکز اقامتی در 110 غرفه به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران پرداخته‌اند.

جشنواره گردشگری ایران تا 11 مهرماه به مناسبت هفته گردشگری در برج میلاد تهران از ساعت 16 تا 22 پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها