دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
کتابی برای راهنمایی درمانگران و ماساژدهنده‌ها

«ماساژ عمیق بافت‌ها؛ راهنمایی برای درمانگران» نوشته جین جانسن به مخاطبانش می‌آموزد که چطور می‌توان از فنون فشاری و کششی برای کار عمقی روی پوست، ماهیچه‌ها و لایه‌های حفاظتی بدن استقاده کرد. متغیرهای زیادی برای به‌کارگیری این فنون وجود دارند که در مجموع، پایه ماساژ عمیق بافت‌ها را تشکیل می‌دهند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر را نورعلی خواجه‌وند و مریم قربانی به فارسی برگردانده‌اند. این کتاب در چهار بخش به سرفصل‌هایی مانند «با فنون ماساژ عمقی بافت‌ها شروع کنید»، «فنون ماساژ عمقی بافت‌ها»، «کاربرد ماساژ عمقی بافت‌ها و روش‌ها» و «برنامه‌های ماساژ عمقی بافت‌ها» می‌پردازد.

مخاطبان این کتاب یا همان درمانگران با مضامینی نظیر تعیین اهداف درمانی، استفاده از بدن، کشش خشک، ملاحظات پایانی، حالت نیم‌تیغ، حالت طاق‌باز، روش‌های اجرا،‌ حالت دمر، کشش با روغن، انقباض و ابزارهای مخصوص ماساژ آشنا می‌شوند.

در بخشی از این اثر نوشته شده است: «ماساژ ورزشی شامل پنج حرکت اصلی و ترکیبی از فنون پیشرفته است و به منظور رفع مشکلاتی مانند گرفتگی و سفتی بیش از حد ماهیچه‌ها،‌ خشکی مفاصل یا ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژ ورزشی همچنین برای کمک به ورزشکاران جهت آمادگی بیشتر برای شرکت در رویدادهای ورزشی و کمک به ریکاوری بعد از رویداد ورزشی استفاده می‌شود. این نوع ماساژ متشکل از فنون تخصصی مانند شل کردن بافت‌ها نرم، فن انرژی‌دهی به ماهیچه‌ها یا تسهیل عصبی عضلانی وابسته به عصب است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با سایر اقدامات درونی استفاده شود.»

کتاب «ماساژ عمیق بافت‌ها؛ راهنمایی برای درمانگران» با شمارگان یک هزار نسخه، در 272 صفحه و به بهای 175 هزار ريال به تازگی از سوی نشر ورزش راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط