سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
كتاب نويسنده ايراني تبار، موضوع جايزه ادبي دانشگاه گوادالاخارا

دانشگاه گوادالاخارا جايزه‌اي ادبي تدارک دیده كه بر اساس آن شركت كنندگان بايد پس از مطالعه كتاب «پوست جوليت» اثر طاهره مافي، نويسنده آمريكايي ايراني تبار، نامه‌اي ادبي به شخص نويسنده يا يكي از شخصيت‌هاي داستان او بنويسند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سايت دانشگاه گوادالاخارا، كتاب «پوست جوليت» ترجمه اسپانيايي اثري از طاهره مافي با عنوان اصلي «مرا خرد کن» (Shatter me) است. جوليت دختري 17 ساله است كه لمس كردن پوست او موجب مرگ مي‌شود و از اين رو در سلولي با پنجره‌اي كوچك زنداني شده است و حتي خانواده‌اش هم او را طرد كرده‌اند. دنيايي كه او را احاطه كرده، رو به زوال است و حيوانات، گلها و آسمان آبي جز خاطره‌اي بيش نيستند. در ميان بحران، او با «آدام» آشنا مي شود و دنيايش شروع به تغيير مي‌كند و مي‌آموزد تا با ترس و ترديدهايش مقابله كند. در همین حال او با جواني شيطان صفت به نام «وارنر» روبه رو مي‌شود كه مي كوشد از جوليت به عنوان سلاحي در برابر كنترل بشر استفاده كند ...

شركت كنندگان در مسابقه ادبي بايد دانشجوي دانشگاه گوادالاخارا باشند و پيش از اين در مسابقات ادبي دانشگاه به عنوان برنده شناخته نشده باشند. متن نامه ادبي بايد زاده فكر شركت كننده باشد، پيش از اين به چاپ نرسيده باشد و در دو تا چهار صفحه نوشته شود.

آثار ارسالی بايد از 7 تا 11 اكتبر به برگزار كنندگان جايزه تحويل داده شود. دپارتمان ارتباطات و آموزش دانشگاه از 14 تا 18 اكتبر پنج اثر برتر هر دانشكده را اعلام خواهد كرد. داوران مرحله نهايي متشكل از سه متخصص و كارشناس ادبي، از میان نامه‌هاي ارسال شده سه اثري را كه شايسته رتبه‌هاي اول تا سوم هستند  برمی‌گزیند. برگزيدگان اين رتبه‌ها به ترتيب پنج تا سه هزار دلار دريافت خواهند كرد و آثارشان در كتاب «گردآورندگان ادبي بخش جوان نمايشگاه كتاب گوادالاخارا 2013» به چاپ خواهد رسيد.

همچنين به 35 نفر برتر نشان افتخاري از سوي دپارتمان دانشگاه اهدا خواهد شد.

مراسم اهداي جوايز، 8 دسامبر و در حاشيه بيست و هفتمين نمايشگاه بين‌المللي گوادالاخارا و با حضور نويسنده برگزار خواهد شد و شركت‌كنندگان و برندگان جايزه فرصت خواهند يافت، با او به گفتگو بنشينند.

نمايشگاه كتاب گودالاخارا از 30 نوامبر تا 8 دسامبر(9 تا 17 آذر) با حضور 600 ناشر از 26 كشور در مكزيك برگزار خواهد شد. حضور برندگان جايزه ادبي نوبل، برنده جايزه شيمي نوبل و برنده جايزه صلح نوبل از اتفاقات مهم اين نمايشگاه است و نمايشگاه به حضور ماريو بارگاس يوسا مفتخر خواهد بود.

قسمتي از نمايشگاه به كتابهاي الكترونيك اختصاص داده شده است و 20 ناشر ديجيتال محصولات خود را به نمايش خواهند گذاشت. همچنين، نخستين بار غرفه‌اي از نمايشگاه به محل فروش كتابهاي بريل اختصاص می‌یابد و در حاشيه ميزگردي با عنوان انتشار اين كتابها ترتيب داده خواهد شد.

طاهره مافي، نويسنده 25 ساله آمريكايي ايراني تبار است كه تا كنون كتابهاي پرفروشي در ژانرهای عاشقانه و ادبيات فانتزی،منتشر کرده‌است که «بازیهای گرسنگی» یکی از آنهاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها