دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
انتشار کتاب «فرهنگ دارویی همراه»

نرم‌افزار فرهنگ دارویی همراه (Ir_Daroo v86.11) یک بانک اطلاعات دارویی است كه اين امكان را برای افراد فراهم می‌آورد تا اطلاعات کامل و جامعی از داروهای مورد نظر خود را به‌صورت يک كتاب الكترونيكی، در موبایل خود داشته باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار كاربردی می‌توان به دسته‌بندی کامل داروها بر اساس حروف الفبا و قابلیت جستجو اشاره کرد. این نرم‌افزار با فرمت جاوا منتشر شده و روی تمام گوشی‌هایی كه فايل جاوا را پشتيبانی می‌كنند، قابل نصب و استفاده است. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار، در حد یک دکتر داروساز اطلاعات پزشکی در مورد داروها و موارد استفاده‌ آن‌ها را کسب خواهند کرد.

دسته‌بندی كردن داروها بر اساس حروف الفبا، گروه‌بندی منسجم داروها با توجه به موارد مصرف آن‌ها، نوشتن نام داروها به زبان انگليسی، موارد مصرف و مکانیسم تاثیر دارو، موارد منع مصرف و هشدارهای مصرف، عوارض جانبی و نکات قابل توصیه، مقدار مصرف، زمان مصرف و اشکال دارویی، بررسی گیاهان دارویی و موارد مصرف آن‌ها، نکاتی جالب در مورد انواع واکسیناسیون‌ها و امکان جستجوی يک داروی خاص در ميان كل داروها از جمله امکانات این نرم‌افزار همراه است.

«فرهنگ دارویی همراه» شامل سه بخش داروهای ژنریک، داروهای گیاهی و گیاهان دارویی است و در بخش داروهای ژنریک طبقه‌بندی‌ها بر اساس نام، گروه، شکل، موارد مصرف، میزان مصرف، منع مصرف، عوارض، نگهداری، آموزش و نکته‌ها صورت گرفته است.

در بخش داروهای گیاهی مواردی همچون شکل، موارد مصرف، مقدار مصرف، منع مصرف، اجزاء و عوارض تعبیه شده و بخش گیاهان دارویی این نرم‌افزار بر اساس بیماری‌های مختلف تنظیم شده است.

این نرم‌افزار با حجم 835 کیلوبایت و با فرمت jar از نشانی (Ir-Daroo) قابل دانلود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها