پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
علی مغانی: تاسیس معاونت امور چاپ ضروری است

علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با تاکید بر موضوع تاسیس معاونت امور چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نامگذاری 11 شهریور به‌نام روز ملی صنعت چاپ بیانگر مهم بودن این صنعت است و باتوجه به اهمیت آن، نیاز است که معاونت امور چاپ نیز تاسیس شود.-

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در گذشته وقتی نام چاپ آورده می‌شد، ذهن‌ها به سمت چاپ کارت عروسی می‌رفت و شناخت کافی از آن وجود نداشت اما امروز صنعت چاپ به‌عنوان صنعتی نخست به مسوولان و مردم معرفی شده است و همه از نقش تاثیرگذار آن در بحث اشتغال اطلاع دارند.

وی ادامه داد: از همکاران خود در سایر اتحادیه‌ها گله دارم که چرا از فرصت‌های به‌وجود آمده استفاده نمی‌کنند زیرا ارتباط خوبی میان اتحادیه‌های تهران با معاونت امور فرهنگی ایجاد شده است و در ماه دو جلسه میان آن‌ها برگزار می‌شود که این کار تا به‌حال سابقه نداشته است. باید از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد چراکه در حال حاضر چاپ به‌عنوان یک دغدغه برای معاونت امور فرهنگی تبدیل شده است و انگیزه لازم برای رفع مشکلات آن وجود دارد. صنعت چاپ به مسوولان معرفی شده و حال نیاز است که مشکلات و موانع آن بیان شود.

مغانی با تاکید بر لزوم تاسیس معاونت امور چاپ گفت: دفتر امور چاپ نیاز به گسترش دارد چراکه این دفتر برای صنعتی با این وسعت کافی نیست. وقتی که شهرک‌های صنعتی در حال شکل‌گیری است، نیاز به یک اداره فنی مهندسی است تا افراد در صورت مراجعه به دفتر امور چاپ از ایده و نظارت کارشناسان مطلع شوند.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی چاپ کار فرهنگی صورت می‌گیرد اگر شرایط استاندارد مهیا نباشد، ضایعات چند برابر می‌شود، جای این بخش در دفتر امور چاپ خالی است. 

این عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ با اشاره به جایگاه مهم چاپ گفت: اکنون چاپ در ایران جزو مشاغل، کارآفرین است، بیش از 60 هزار نفر در کشور به کار چاپ مشغولند که این بیانگر میزان تحرک چاپ در فعالیت‌های صنعتی کشور است. در گذشته اجازه ورود صنعت چاپ را به شهرک‌های صنعتی نمی‌دادند اما امروز شهرک‌های تخصصی چاپ تاسیس می‌شود که این یک اتفاق مبارک است.

وی در پایان صحبت‌های خود اظهار کرد: ما نیازمند تاسیس کارگروه‌های غیر دولتی در بحث مشکلات چاپ هستیم چراکه دولت وظایف خود را به خوبی انجام داده و حال نوبت ماست که فعالیت‌های خود را در این زمینه نشان دهیم.

علی مغانی سال 1328 در شهر تربت‌حیدریه متولد شد و در سال 1345 در«چاپخانه احمدیان» شروع به کار کرد. وی دی‌ماه 1355 «چاپخانه مغانی» را تاسیس کرد. در سوابق کاری مغانی 9 دوره عضویت در اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، رییس انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی ایران، عضویت در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ و عضویت در اتحایه صادرکنندگان چاپ ایران دیده می‌شود. وی اکنون رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی است.

خبرنگار: شهاب دارابیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط