دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
علمشاهی: جشنواره صنعت چاپ را در استان‌های کشور برگزار می‌کنیم

احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ در نشست «هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ با روسای اتحادیه‌های چاپی استان‌ها» گفت: بنای ما بر این است که جشنواره امسال در همه استان‌های کشور برگزار شود و از اين رو قرار شد در ابتدا استان‌ها اعضای خود را براي حضور در این رویداد ترغیب کنند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، نشست هم‌اندیشی شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره صنعت چاپ با روسای اتحادیه‌های چاپی استان‌ها با حضور علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی و احمد علمشاهی، مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مغانی و محمدحسین بهادرانی به عنوان نمایندگان اتحادیه‌های استانی چاپ در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ کشور دوشنبه (28 مرداد) در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست روسای اتحادیه‌های استانی صنعت چاپ ضمن صحبت درباره جشنواره و ارایه پیشنهادهایی درباره مشکلات حوزه چاپ در استان‌ها بحث و گفت‌و‌گو کردند. 

علمشاهی با بیان این که جشنواره صنعت چاپ در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود گفت: یکی از نکات قابل توجه که امسال در داوری لحاظ خواهد شد، نوع دستگاه‌های مورد استفاده است. بر این اساس یکی از معیارهای داوری آثار بر حسب کیفیت دستگاه است تا بدین ترتیب داوری منصفانه‌تر باشد و استان‌ها نیز رضایت بیشتری داشته باشند. 

در این نشست علی اسماعیلی به روسای اتحادیه‌ها گفت: همه دغدغه‌های شما مانند تمرکززدایی از تهران، اختصاص تسهیلات بر اساس ظرفیت‌های استانی، هم‌اندیشی بیشتر مدیران چاپ و روسای اتحادیه‌ها مورد توجه ماست.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه فعالیت‌های زیرساختی، ارتقای سطح فعالیت‌ها، ارتقای تحقیق و توسعه در حوزه‌های مختلف، حمایت از صادرات به عنوان موارد مطرح شده در سند راهبردی صنعت چاپ یاد کرد. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت چاپ در زمان فعالیت دولت نهم و دهم، اظهار کرد: در این دوره گام‌های بسیاری برای ارتقای این صنعت برداشته شده که همگی مبارک است و باید ادامه پیدا کنند. از این نمونه اقدامات می توان به رایزنی با نهادهایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون فرهنگی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی، صندوق توسعه ملی اشاره کرد که در نتیجه آن تفاهمنامه‌هایی برای ارایه تسهیلات بهتر و بیشتر به دو حوزه چاپ و نشر امضا شد. 

اسماعیلی همچنین ادامه داد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در چند سال اخیر این بود که ما به هر استانی می‌رفتیم حتما یک جلسه با اتحادیه‌های چاپ آن داشتیم تا در جریان مشکلات استان‌ها قرار بگیریم و بتوانیم هر چه بیشتر برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با صندوق توسعه ملی برای ارایه تسهیلات 150 میلیارد تومانی به حوزه چاپ و نشر گفت: بر این اساس قرار شد 100 میلیارد تومان از این تسهیلات در اختیار صنعت چاپ و 50 میلیارد تومان نیز به حوزه چاپ تعلق گیرد. از سوی دیگر با رایزنی صورت گرفته تمامی مراحل بوروکراسی ارایه تسهیلات از جلوی پای ما برداشته شد و این تسهیلات با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارگروه اصلی صندوق توسعه ملی خواهد رفت.

معاون امور فرهنگی پیشنهاد برگزاری جلسه‌های مشترک روسای اتحادیه‌ها و مدیران کل استان‌ها را به شورای سیاستگذاری داد و در پایان این نشست دو نماینده اتحادیه‌های چاپ سراسر کشور در شورای سیاستگذاری جشنواره ملي صنعت چاپ كشور  انتخاب شدند.

انتخاب نمایندگان اتحادیه‌های استانی در شورای سیاستگذاری چاپ 

علی مغانی از استان خراسان رضوی و محمدحسین بهادرانی از استان البرز نمایندگان اتحادیه‌های استانی چاپ در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ کشور شدند.

در پایان این هم‌اندیشی 10 نماینده از اتحادیه‌های استانی برای حضور در شورای سیاستگذاری نامزد شدند که با رای‌گیری حاضران، علی مغانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسانی رضوی و محمدحسین بهادرانی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان البرز بیشترین آرا را کسب کردند.
 
البته بر اساس آرای اخذ شده، محمدحسین بهادرانی و فرهاد شهریاری، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان هرمزگان رای مساوی کسب کردند که با انصراف شهریاری، بهادرانی در کنار مغانی نماینده اتحادیه‌های استانی شدند. 

مغانی و بهادرانی به مدت دو سال نماینده اتحادیه‌های استانی در شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ کشور خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط