چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
صنعت چاپ به جرگه دارندگان انجمن علمی پیوست

محمد بيطرفان، بنيانگذار انجمن‌علمي فناوری چاپ ايران با اعلام اين خبر گفت: پس از تلاش‌های چند ساله، مجوز انجمن‌علمی فناوری چاپ ایران از سوی کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.-

بنيانگذار انجمن‌علمي فناوری چاپ ايران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیان کرد: کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه 13 خردادماه سال جاری با تاسیس انجمن‌علمی فناوری چاپ ایران موافقت کرد و طی نامه‌ای تایید آن را 16 مردادماه به انجمن اعلام کرد.

بیطرفان دلیل وقفه 15 روزه در اعلام خبر تاسیس انجمن را تصمیمات قبلی دانست و گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده مقرر شد که خبر تاسیس انجمن را شهریورماه به مناسبت روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور) اعلام کنیم اما بر اساس تصمیم جدید هیات موسسان، خبر تاسیس را امروز اعلام کردیم.
 
وی درباره زمان عضوگیری انجمن افزود: در مراسمی که با هماهنگی دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد، عضوگیری انجمن را به صورت رسمی آغاز خواهیم کرد که تاریخ آغاز و شرایط عضوگیری در روزهای آینده اعلام می‌شود.

بنيانگذار انجمن‌علمي فناوری چاپ ايران با اشاره به افراد عضو هیات موسسان انجمن گفت: اعضای هیات موسسان همه از محققان و نوابغ علوم مرتبط با صنعت چاپند که 10 نفر مدرک دکترا و دو عضو دیگر  مدرک کارشناسی ارشد دارند. 

وی ادامه داد: آشنایی، تخصص و فراگیر بودن از دلایل انتخاب این افراد در هیات موسسان است و سعی شده که افراد مورد پذیرش از بهترین افراد مرتبط با صنعت چاپ باشند، بیش از 80 درصد اعضای هیات موسسان عضو هیات علمی دانشگاه‌های معتبر کشورند که این نشان از سطح بالای دانش این افراد دارد. 

بیطرفان درباره نحوه عضوگیری افراد افزود: ما در پنج بخش، «اعضای پیوسته»، «اعضای وابسته»، «اعضای دانشجویی»، «اعضای افتخاری» و «اعضای موسساتی و حقوقی» عضوگیری خواهیم کرد که شرایط عضوگیری هر گروه‌ به‌زودی اعلام خواهد شد. 

به گفته بنيانگذار انجمن‌علمي فناوری چاپ ايران، گسترش و پیشبرد سطح علمی صنعت چاپ و حوزه‌های مرتبط، توسعه کیفی نیروهای متخصص، بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه گروه‌های مختلف چاپ، توسعه فرایند پیش از چاپ، فرایند چاپ، فرایند پس از چاپ، بسته‌بندی، طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، تبلیغات و بازاریابی، نشر، ترجمه متون فنی و تخصصی، مواد اولیه، میکرو مواد، نانو مواد، طراحی و ساخت ماشین‌آلات مرتبط با صنعت چاپ از اهداف تشکیل این انجمن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط