شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
علی جنتی، رکورددار کسب بیشترین رای اعتماد از مجلس

نگاهی به تعداد راي اعتماد کسب شده توسط 9 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان دهنده این واقعیت است که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، بالاترین میزان رای اعتماد مجلسیان را در دور اول، به خود اختصاص داده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در 11 دوره رياست جمهوري، 9 نفر در سمت تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند. اين گزارش بر آن است تا با نگاهی به رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر دوره، به مقایسه تعداد آرای اعتماد کسب شده وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی بپردازد.

بر اساس اطلاعات موجود، از میان 9 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها دو نفر، عبدالمجید معادیخواه و محمد خاتمی دو دوره تصدی‌گری وزارت را عهده دار بودند و عباس دوزدوزانی، علی لاریجانی، عطاالله مهاجرانی، احمد مسجد جامعی، حسین صفار هرندی، محمد حسینی يك بار عهده دار این مسوولیت بودند.

جدول وزيران وتعداد آرا كسب شده
بر اساس این جدول، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت فعلی، که به تازگی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته است، بالاترین تعداد رای اعتماد را (234 رای) در دور اول تصدی گری وزارت به خود اختصاص داده است.

محمد خاتمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز بالاترین رای اعتماد را (246 رای) در دور دوم عهده دار شدن این سمت از مجلس وقت اخذ کرده است.

در این میان عبدالحمید معادیخواه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت شهید محمد جواد باهنر، با اخذ 116 رای اعتماد در دور اول وزارت،کمترین تعداد رای اعتماد را در مقایسه با سایرین از مجلس شورای اسلامی گرفته است.

عطالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت محمد خاتمی، بعد از معادیخواه با 144 رای، در رده دوم اخذ کمترین رای اعتماد از مجلس قرار گرفته است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها