چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
اعلام فهرست نهایی جایزه کتاب های جنایی اسکاتلند

جایزه بهترین کتاب جنایی اسکاتلند که با عنوان دینستون شناخته می شود، فهرست نهایی رقابت سال 2013 خود را اعلام کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک سلر، انتشار این فهرست که رسیدن به مرحله نهایی این رقابت را اعلام می کند، در حالی صورت گرفته که دو چهره معروف ادبیات جنایی اسکاتلند یعنی وال مک درمید و یان رنکین نیز از راه یافتگان به مرحله نهایی این رقابت هستند.

این جایزه که از سوی جشنواره بین المللی نوشته های جنایی با عنوان «بلودی اسکاتلند» برگزار می شود، به نویسنده برنده خود یک جایزه هزار پوندی اهدا می کند.

از میان فهرست نهایی رقابت امسال که شامل نام 6 نویسنده است، برنده نهایی در تاریخ 14 سپتامبر(23 شهریور) معرفی می شود.

این فستیوال که از سال پیش کار خود را شروع کرده، سال گذشته چارلز کامینگ را به عنوان برنده این جایزه سالانه انتخاب کرد. او برای رمانی با عنوان «کشور بیگانه» از انتشارات هارپر کالینز به عنوان برنده انتخاب شد.

این جایزه که شامل نویسندگانی می شود که در اسکاتلند زندگی می کنند، در این کشور کار می کنند و یا دارای ریشه های اسکاتلندی هستند، به آثار داستانی و غیر داستانی تعلق می گیرد.

دام هاستینگز رییس جشنواره «بلودی اسکاتلند» گفت : ارزش و تنوع نوشته های جنایی معاصر اسکاتلند را می توان در این فهرست مشاهده کرد. این فهرست شامل نویسندگانی است که در حرفه خودشان سرآمد هستند که وال درمید و یان رنکین از جمله آن ها هستند.

ماگنوس لینکلیتر سردبیر پیشین تایمز، شاری لاو از دیلی رکوردز و لیز کامرون از شورای شهر گلاسکو گروه داوری این رقابت را در سال 2013 تشکیل داده اند.

فهرست نهایی این رقابت شامل این آثار است:
«آب مرده» نوشته آن کلیوز از انتشارات مک میلان
«روح زایر» نوشته گوردون فریس از انتشارات آتلانتیک
«تفنگدار می گوید خداحافظ» نوشته مالکوم مک کی از انتشارات مانتل
«جاده سرخ» نوشته دنیس مینا از انتشارات اوریون
«نقطه ناپدید شدن» نوشته وال مک درمید از انتشارات سفیر
«در گور یک فرد دیگر» نوشته یان رنکین از انتشارات اوریون

هر یک از نویسندگان راه یافته به این فهرست در ژانر جنایی بریتانیا از اهمیت ویژه برخوردارند و دنیس مینا اخیرا برای دومین بار به عنوان برنده جایزه معتبر تیکستونز، نام خودش را به عنوان نویسنده ای پرقدرت در ژانر جنایی ثبت کرد.

دنیس مینا جایزه تیکستونز را که به بهترین رمان جنایی سال در بریتانیا تعلق می گیرد برای رمان «خدایان و هیولاها» دریافت کرد، در حالی که با رمان «جاده سرخ» در فهرست رقابت دینستون جای گرفته است.

نخستین جشنواره نوشته های جنایی اسکاتلند که سال پیش شروع به کار کرد، با انتخاب کامینگ به عنوان برنده اش، خاتمه یافت. او از میان 40 شرکت کننده به عنوان برنده این رقابت انتخاب شد.

این فستیوال با همکاری داوطلبانی از مدرسه ها، کالج ها و دانشگاه های اسکاتلند و با حضور نویسندگان برجسته آثار جنایی اسکاتلند چون وال مک درمید، یان رانکین، دنیس مینا و کریستوفر بروک مه یر شکل گرفت.

جشنواره «بلودی اسکاتلند» که در استرلینگ اسکاتلند برپا می شود، دومین دور خود را از 13 تا 15 سپتامبر(23 تا 25 شهریور) برگزار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها