شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۵
«اتوبوس شب» راهي استانبول شد

فیلم سینمایی «اتوبوس شب» در بخش حقوق بشر، در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم استانبول به نمایش درمی‌آید. «كيومرث پوراحمد» اين فيلم را بر اساس كتابي از «حبيب احمدزاده» نوشته و كارگرداني كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از ورايتي، در جشنواره فيلم استانبول مجموعا 10 فیلم به نمایش درمی‌آید که از آن جمله می‌توان به «اتوبوس شب» ساخته «كيومرث پرواحمد»، «اوراقچی» به کارگردانی «رامین بحرانی» و «نبرد حدیثه» به کارگردانی «نیک برومفیلد» محصول سال 2007 انگلیس اشاره کرد.

فيلم«اتوبوس شب» در این بخش سه نمایش در روزهای 18، 19 و 20 آوریل (30 فروردین تا اول اردیبهشت 87) خواهد داشت.

در بخش مسابقه جشنواره استانبول 12 فیلم به رقابت می‌پردازند و فیلم سینمایی «کارامل» به کارگردانی «نادین لاباکی» افتتاح‌کننده جشنواره است.

«اتوبوس شب» آخرين ساخته «کیومرث پوراحمد» زندگي عیسی رزمنده نوجوان 15 ساله‌ای را به تصوير مي كشد که مأموریت پیدا می کند عده‌ای اسیر عراقی را با یک اتوبوس قدیمی به قرارگاه برساند. این فیلم در جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک، جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

«اتوبوس شب» بر اساس فیلمنامه مشترک «كيومرث پوراحمد» و «حبیب احمدزاده» ساخته شده و در بیست و پنجمین جشنواره فجر و یازدهمین جشن خانه سینما جوایزی در رشته‌های کارگردانی، فیلم، فیلمنامه و بازیگری را دريافت كرده است.

خسرو شکیبایی، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، الناز شاکردوست، احمد کاوری و امیرمحمد زند بازیگران اين فيلم هستند.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم استانبول 17 فروردین تا اول اردیبهشت 87 (پنجم تا 20 آوریل 2008) با حضور 200 فیلم در 20 بخش در استانبول برگزار می‌شود و هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل شامل مایکل بالهاوس، کرسی تیکلیانن، جون دوپونت، سلیم ایوپ‌اوغلو، بنت همر و پاول پاولیکفسکی برنده جایزه لاله طلایی را انتخاب می‌کنند.

پیش از این «اتوبوس شب» در سال 2007 در جشنواره های بین المللی مختلفي چون اُسلو، پوسان کره جنوبی، فلاندرز بلژیک، مرکز فیلم شیکاگو، والادولید اسپانیا و... حضور یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط