دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۴
«اتوبوس شب» به ايرلند مي‌رود

فيلم سينمايي «اتوبوس شب» كه «كيومرث پوراحمد» آن را بر اساس كتابي از «حبيب احمدزاده» نوشته و كارگرداني كرده است، در جشنواره «دوبلین» ایرلند به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فیلم «اتوبوس شب» که در جشنواره امسال «دوبلین» شرکت کرده است، طي روزهاي آينده برای مخاطبان كشور ایرلند به نمايش درخواهد آمد.

پخش بین المللی فیلم اقتباسي «اتوبوس شب» را اداره کل رسانه بین‌الملل سیما (CMI) برعهده دارد.

آخرين فيلم بلند «كيومرث پوراحمد» داستان نوجوان رزمنده‌اي است كه بايد به تنهايي چندين اسير عراقي را به پشت جبهه منتقل كند، اما در اين راه با مشكلاتي مواجه مي‌شود و به دلايل مختلف، كسي با وي همكاري نمي‌كند و مجبور مي‌شود كه اين كار را به تنهايي انجام دهد و اتفاقاتي برايش پيش مي‌آيد.

در اين فيلم كه بر اساس داستان «حبيب احمدزاده» ساخته شده است، بازيگراني چون: «محمدرضا فروتن»، «خسرو شكيبايي»، «الناز شاكردوست»، «كوروش سليماني»، «امير زند»، «مهرداد صديقيان» و «احمد كاوري» به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

مهمترين ويژگي اين ساخته پوراحمد، انتخاب مضموني مرتبط با دفاع مقدس و رفتن به سمت فضاهايي است که پيش از اين در فيلم‌هاي پوراحمد ديده نمي‌شد.

اين فيلم دفاع مقدسی پيش از اين و در بخش بين‌الملل جشنواره بيست ‌و ‌پنجم فيلم فجر توانست عنوان بهترين كارگردانی را دريافت كند و همينطور در جشنواره فيلم كودك و نوجوان همدان اين اثر جايزه بهترين كارگردانی و بهترين بازيگر را به دست آورد.

پیش از این «اتوبوس شب» در سال 2007 در جشنواره های بین المللی چون اُسلو، پوسان کره جنوبی، فلاندرز بلژیک، مرکز فیلم شیکاگو، والادولید اسپانیا نیز حضور یافته است.

جشنواره «دوبلین» که هر ساله از 15 تا 24 فوریه(26 بهمن تا 15 اسفند) برگزار می شود، رویدادی غیررقابتی است که به بهترین فیلم از جانب تماشاگران، جایزه ای تعلق می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط