دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
رسوم معنوی ایرانیان در ماه رمضان به گام سوم رسید

همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه دومین شب شریف قدر، انتشارات سروش،کتاب«رمضان در فرهنگ مردم» اثر سیداحمد وکیلیان را به عنوان کتاب مناسب این ماه به علاقه‌مندان معرفی کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، وکیلیان در کتاب «رمضان در فرهنگ مردم» آداب، رسم‌ها، باروها و اعتقادات مردم درباره ماه مبارک رمضان در استان‌های مرکزی، یزد، کرمان، فارس، خراسان و بخش‌هایی از استان‌های لرستان و گیلان برگزیده‌ و به رشته تحریر درآورده است است. 

این اثر در 12 بخش استقبال از ماه مبارک رمضان، آمادگی برای روزه گرفتن، تغییرات در زندگی و اعمال روزه‌داران، افطار، روزهای تیغ یا ایام شهادت حضرت علی(ع)، احیا، اعمال و مراسم بیست و هفتم ماه رمضان، روزه کودکان، عید فطر، نان‌ها و غذاهای ماه رمضان، مراسم مخصوص ماه رمضان، و بازی‌های ماه رمضان و رسم سخنوری می‌پردازد.
 
در این ماه مبارک چهره تمام شهرها و روستاهای ایران دگرگون می‌شود و همه مردم خود را برای استقبال از ماه عبادت و نزدیک شدن به خدا آماده می‌کنند. آداب و رسوم ماه رمضان از مباحث مهم فرهنگ مردم است و از آنجا که ریشه دینی دارد مورد توجه همگان است. 

چاپ سوم کتاب مصور «رمضان در فرهنگ مردم» با شمارگان دو هزار نسخه، در 268 صفحه و به بهای 22 هزار ریال از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط