جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
اسماعیلی: در افشای حقیقت فلسطین نیازمند کتاب‌های اثرگذاریم

اسماعیلی، رییس موسسه بوستان کتاب با بیان این‌که جهان تشنه آگاهی از حقیقت فلسطین است، گفت: اکنون نیازمند آثار و کتاب‌هایی هستیم که مولفان با آگاهی و از ابعاد گوناگون به حقیقت فلسطین بپردازند و در این حوزه اثرگذار و جریان آفرین باشند.-

حجت‌الاسلام اسماعیل اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: موسسه بوستان کتاب درباره روز جهانی قدس و رژیم غاصب صهیونیستی کتاب‌های مختلفی را از سال‌های قبل چاپ و منتشر کرده است.

وی افزود: این آثار به دو بخش‌ تخصصی و عمومی دسته‌بندی می‌شوند. مخاطبان آثار تخصصی که با نگاه تحلیل‌گرانه تولید شده‌اند، دانشجویان، استادان و حوزویان هستند. از این میان می‌توان به کتاب‌های «بن‌مایه‌های دینی و تاریخی صهیونیسم»، «تاثیر انتفاضه بر رژیم صهیونیستی» و «پیروزی حماس در جنگ 22 روزه» اشاره کرد.

رییس موسسه بوستان کتاب بیان کرد: بخشی از آثار نیز مانند «سقوط اسرائیل»، «یهود و صهیونیسم»، «فلسطین» و «غزه در حصار» در شمار کتاب‌های عمومی این مرکزند که اغلب علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند از مباحث آن‌ بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «با وجود تعدد آثاری که در این زمینه از سوی ناشران گوناگون ایرانی تالیف و ترجمه شده‌اند، چه آسیب‌هایی کتاب‌های مربوط به فلسطین، اسراییل و روز قدرس را تهدید می‌کند؟» گفت: با وجود قدمت مساله فلسطین کتاب‌های زیادی در این زمینه تولید یا ترجمه شده‌اند که هریک از زاویه‌ای به این موضوع پرداخته‌اند. با وجود آثار ارزشمند، کتاب‌های نادرست، سطحی، ضعیف یا کم تاثیر هم وجود دارند که می‌توانند به حقایق فلسطین ضربه بزنند. از این رو لازم است نویسندگان و صاحب‌نظران مطالب درستی را تالیف و به دنیا عرضه کنند؛ چرا که جهان امروز به شدت تشنه آگاهی از حقایق است.

اسماعیلی افزود: متاسفانه آثار غنی و ارزشمند که اثرگذار باشند و به شکل جامع به این قضیه بپردازند، اندک‌اند. بخشی از این مساله هم به تولیدات برخی کشورهای غربی باز می‌گردد که گاه با غرض‌ورزی‌ کتاب‌هایی را به نام فلسطین و قدس تدوین و منتشر و در نهان از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروی می‌کنند. لازم است علاوه بر مولفان، مترجمان نیز با نگاهی تیزبینانه به انتخاب و ترجمه کتاب‌های این حوزه بپردازند.

وی ادامه داد: مساله فلسطین موضوع قدیمی و کهنه‌ای است که بسیاری از مسایل منطقه به آن گره خورده و در رأس آن دشمنان اصلی ما یعنی آمریکا قرار دارد؛ کشوری که می‌کوشد با اقدامات گوناگون ذهنیت مردم را به جهات دیگر منعطف کنند تا در گذر زمان مساله فلسطین از بین برود و آمریکا و اسراییل پایگاه خود را در جهان اسلام حفظ کنند. برای مواجهه با این عنادورزی‌ها لازم است کتاب‌هایی تولید شود که مولفان با آگاهی از این حقیقت از زوایای مختلف به آگاهی‌بخشی بپردازند و عملیات صهیونیست‌ها در منطقه را خنثی‌ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها