سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
ضلع سوم شعرهای داریوش معمار در راه است

مجموعه شعر «کتاب بیهودگی» سروده داریوش معمار، شاعر و منتقد ادبی ساکن استان خوزستان از سوی نشر بوتیمار منتشر می‌شود. وی این مجموعه را ضلع سوم شعرهای سپیدش دانست._

معمار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، توضیح داد: بعد از انتشار دو مجموعه شعرم با عنوان‌های «خواهر خونه» و «اصطبل»، اکنون ضلع سوم این سری اشعار با عنوان «بیهودگی» از سوی نشر بوتیمار راهی چاپخانه شده است.
 
وی اظهار کرد: این سه مجموعه شعر تکمیل کننده یکدیگر و بیان کننده دیدگاه‌هایم هستند و به‌همین دلیل آن‌ها را به‌عنوان سه ضلع یک مثلث در نظر گرفته و به مخاطبانم ارایه کرده‌ام. 

معمار عنوان کرد: پس از انتشار مجموعه شعر «کتاب بیهودگی» دیگر شعر سپید نمی‌گویم و تصمیم دارم به‌طور کلی سبک و سیاقم را در سرایش شعر عوض کنم. 

در بخشی از مجموعه شعر «کتاب بیهودگی» با عنوان «بندرعباس» می‌خوانیم: «چشمی سیاه با گلدانی بر سینه‌اش/ آفتاب این‌طور از شفای گل‌ها پر شد/ تا شاخه لختی زیبا شود.»
 
این شاعر خوزستانی گفت:‌ به ‌نظرم شاعر باید شهامت تغییر سبک سرایش اشعارش را داشته باشد. اگر شاعری بخواهد فقط یک ‌شیوه را در بیان اشعارش حفظ کند، به‌طور حتم هم خودش و هم آثارش تدریجا تحلیل می‌روند. 

معمار تاکید کرد: شاعر باید زمانی‌که در اوج است، ریسک کند و به اقلیم‌های دیگر ذهن و احساس پر بکشد و با شهامت اشعارش را در ژانرهای دیگر ادبی ارایه کند. 

معمار متولد 1358 دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته روان‌شناسی و ساکن استان خوزستان است. وی مسوول بخش شعر در نشر نگاه و بوتیمار است. از معمار تاکنون مجموعه اشعاری مانند «اصطبل» از سوی نشر چشمه و «خواهر خونه» از سوی نشر نگاه منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط