چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
تمدید مهلت ارسال آثار انگلیسی زبان به جشنواره کتاب مقاومت

دبیر اجرایی بخش بین‌الملل دومین دوره انتخاب کتاب سال مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) از تمدید مهلت ارسال آثار بخش انگلیسی زبان جایزه آوینی تا 15 مرداد ماه خبر دارد. تا کنون 102 عنوان اثر به مرحله نخست داوری راه یافته‌اند. این جایزه ادبی مهر ماه سال جاری (1392) به کار خود پایان می‌دهد.-

امیر شهریار امینیان در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: پس از بررسی و گردآوری آثار منتشر شده بین سال‌های 2009 تا 2012 ، 488 عنوان اثر مورد تایید هیات انتخاب قرار گرفت و از این میان 102 عنوان اثر به مرحله نخست داوری راه یافتند.

وی ادامه داد: از میان این 102 اثر، 13 اثر در بخش هنر و مطالعات ادبی، 23 اثر در بخش رمان و داستان، 9 کتاب در بخش شعر، 43 اثر در بخش پژوهش‌های سیاسی، چهار کتاب در بخش خاطره و 11 اثر در حوزه روایت مستندند.

دبیر اجرایی بخش بین‌الملل دومین دوره انتخاب کتاب سال مقاومت با اعلام تمدید مهلت ارسال آثار تا 15 مرداد ماه گفت: تمدید مهلت ارسال آثار برای دستیابی به کتاب‌هایی است که ممکن است در طول بررسی و شناسایی آثار منتشر شده از دید ما پنهان مانده باشند. به همین دلیل ناشران، نویسندگان و مترجمان می‌توانند کتاب‌های خود را تا تاریخ تعیین شده برای بررسی و داوری آثار ارسال کنند.

امینیان درباره زمان انتشار آثار راه یافته به مرحله نخست داوری‌ها افزود: طبق آمار 23 اثر در سال 2009، 27 اثر در سال 2010، 24 کتاب در سال 2011 و 29 اثر هم در سال 2012 منتشر شده‌ است.

وی ادامه داد: این آثار در مرحله نخست داوری‌ها از سوی هشت داور ایرانی بررسی می‌شود. آثاری که نظر مثبت و امتیاز لازم از سوی دو داور را به دست آورد به مرحله دوم داوری‌ها راه می‌یابد. داوری آثار در مرحله دوم به نویسندگان خارجی سپرده خواهد شد.

اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب مقاومت (جایزه ادبی شهید آوینی) مهر ماه سال جاری (1392) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها