چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
برگزاري مسابقه کتابخوانی «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» در استان البرز

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) از شانزدهم تا بیست‌وششم شهریور ماه سال جاری با بخش‌های متنوع برپا می‌شود. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز متولی برگزاری بخش «نهضت کتابخوانی رضوی» این جشنواره است که با هدف ترویج سیره رضوی و عملی امام رضا (ع)، مسابقه کتابخوانی «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» را برگزار می‌کند.-

مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ترویج فرهنگ رضوی با الهام از علوم و معارف رضوی، گسترش هرچه بیشتر آثار فرهنگی ـ هنری مربوط با رضوی در جامعه و شناسایی پدیدآورندگان آثار فرهنگی ـ هنری ویژه امام رضا(ع) از  اهداف جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برای سومین سال است که مسوولیت برپایی بخش «نهضت کتابخوانی رضوی» این جشنواره را بر عهده دارد. بنابراین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» که موضوع سبک زندگی اسلامی در پرتو تعلیم امام رضا (ع) را دربردارد، با هدف برگزاری مسابقه کتابخوانی انتخاب کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: تاکنون بیش از 45 هزار نسخه از کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» چاپ شده و بخش عمده آن با تخفیف 50 درصدی میان علاقه‌مندان توزیع شده است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند به فایل کتاب مذکور از سایت اداره ارشاد استان البرز دسترسی داشته باشند.

ابراهیمی توضیح داد: علاقه‌مندان تا 25 مرداد مهلت دارند پاسخ سوال‌ها را که در بخش پایانی کتاب ارایه شده‌اند، هم به وسیله پیامک (شماره: 300002472) و هم به صورت پست (نشانی: کرج، بلوار شهید مطهری، نبش خیابان شاهد 2، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز) ارسال کنند.

وی با بیان این‌که نتایج مسابقه پانزدهم شهریور اعلام می‌شود، گفت: اداره ارشاد استان البرز به هشت نفر نخست این مسابقه در مجموع بیش از 20 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این‌که مسابقه کتابخوانی «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» در سطح ملی برگزار می‌شود، بیان کرد: این اداره به دلیل این‌که استان البرز بیش از 100 هزار دانشجو و بیش از 400 هزار دانش‌آموز را در خود جای داده است، همواره می‌کوشد مباحث مربوط به کتاب را در همه فعالیت‌های در اولویت قرار دهد. کتاب مذکور نیز با همین هدف انتخاب شده است تا پاسخگوی نیاز جوانان، خانواده‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و سیره نظری و عملی امام رضا (ع) باشد.

ابراهیمی افزود: جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) شانزدهم شهریور ماه در استان قم با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و بیست‌وششم شهریورماه در استان خراسان رضوی به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط