سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
نمای جذاب و صرف هزینه، ساخت کتابخانه را متوقف کرد

خلیل بسامی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه گفت: ساخت کتابخانه خیر ساز این شهرستان به دلیل اختلاف نظر میان نمایندگان و مشاوران خیر کتابخانه‌ساز دچار وقفه شده است.-

بسامی در گفت‌‌وگو خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتابخانه خیر‌ساز رکسانا میناشی، دانشجوی 19 ساله دوره دکترا در کشور فرانسه که به دلیل حادثه تصادف مرحوم شده، اکنون به دلیل اختلاف مشاوران شمسی گل‌محمدی، مادر این دختر و خیر کتابخانه ساز کرمانشاهی با مشاورانش دچار وقفه در ساخت شده است.

وی با بیان این‌که ساخت این کتابخانه از 12 فروردین سال 1390 آغاز شده، عنوان کرد: شمسی گل‌محمدی خیر کتابخانه ساز کرمانشاهی به دلیل سکونت در کشور انگلیس معتقد است این کتابخانه باید دارای معماری انگلیسی شکیل باشد اما مشاوران وی در این استان این جذابیت را هزینه اضافی می‌دانند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به پیشرفت 75 درصدی این کتابخانه گفت: این کتابخانه در مرکز شهرستان اسلام آباد در منطقه‌ حاشیه‌ای شهرستان و درمحله مسکن مهر، واقع است.

بسامی درباره زمان اتمام ساخت این کتابخانه عنوان کرد: برای ساخت این کتابخانه تاکنون 400 میلیون تومان اعتبار صرف شده و امیدواریم با حل این اختلاف تا پایان سال، کتابخانه آماده بهره برداري شود.

وی با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی و عمومی دهستان شیان شهرستان اسلام آباد غرب گفت: کتابخانه مرکزی این شهرستان  از هفته دولت سال گذشته کلنگ‌زنی شد و در فضای هزار و 500 متر مربعی اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار اولیه برایش در نظر گرفته شده که حاصل سفر مقام معظم رهبری به این استان است. 

رییس کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب افزود: کتابخانه عمومی دهستان شیان با 668 متر مربع، 200 میلیون تومان اعتبار دارد و ماه آینده تحویل پیمانکار داده می‌شود.

بسامی با بیان این‌که شهرداری‌ها فرهنگی شوند، عنوان کرد: بهتر است یا شهرداری‌ها فرهنگی شوند و یا اعتبار جاری کتابخانه‌ها از محل دیگری تامین شود تا مشکل تامین سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از محل در‌آمد شهرداری حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط