دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
ارایه خدمات وي‍‍ژه کتابخانه مرکزی ارومیه به افراد خاص

موسی نوری، رییس کتابخانه مرکزی ارومیه با تاکید بر استفاده همه گروه‌‌ها از کتابخانه‌های عمومی گفت: این کتابخانه به کودکان نابینا، ناشنوا و استثنایی استان آذربایجان غربی خدمات ویژه می‌دهد.-

نوری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طرح عضویت کودکان ناشنوا و استثنایی در این کتابخانه از شش ماه پیش با آموزش کارشناس ویژه این گروه، در تهران آغاز شد.

وی درباره ویژگی‌های این طرح گفت: اکنون بخش کودکان عادی و گروه‌های ویژه به صورت مجزا عضو‌گیری مي‌كند اما بخش مستقلی برای این گروه‌ها وجود ندارد و ما از طریق ساده‌سازی کتاب‌‌ها به آموزش کودکان ناشنوا و اسثنایی استان می‌پردازیم.

رییس کتابخانه مرکزی شهرستان ارومیه با بیان این که 240 نفر عضو گروه کودک این کتابخانه هستند، اظهار کرد: اکنون 60 کودک ناشنوا و استثنایی، عضو کتابخانه مرکزی شهرستان هستند.

نوری با اشاره به پنج هزار و 700 عضو کتابخانه مرکزی شهرستان ارومیه عنوان کرد: این کتابخانه 115 عضو نابینا دارد و علاوه بر 200 عنوان کتاب برای ناشنوایان، چهار هزار و 500 کتاب گویا و 508 نسخه کتاب بریل برای استفاده نابینایان، فراهم شده است.

وی افزود:این كتابخانه درصدد است با هماهنگی مسوولان بخش كودكان استثنایی اداره كل آموزش و پرورش استان و انجمن ناشنوایان، كودكان این گروه را در كتابخانه مركزی ارومیه عضو کند.

نوری درباره فعالیت‌های بخش كودكان اين كتابخانه افزود: در این بخش فعالیت‌هایی از جمله عضویت، ورود اطلاعات كتاب‌ها و آماده سازی، قصه گویی و آموزش استفاده از اینترنت، معرفی سایت‌های مناسب با شرایط سنی آن‌ها، بازی‌های رایانه‎ای، برگزاری مسابقه‌های مکتوب، نقاشی، آموزش، سرود و تئاتر انجام می‌شود.

رییس كتابخانه مركزی گفت: عادت به مطالعه از كودكی در جوهره هر انسانی شكل می‎گیرد و هدف ما جذب كودكان در  این كتابخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط