دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
جایزه ادبی «وورت» 2013 به نوربرت مولر رسید

نوربرت مولر نویسنده برلینی برای داستانی با عنوان «سیگار گرفتن» موفق به کسب جایزه وورت 2013 شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، ارزش جایزه اهدایی به این نویسنده چهار هزار و 500 یورو است.

مولر که متولد 1963 در آخن است از زیرک‌ترین طنزپردازان زبان آلمانی محسوب می‌شود. وی تحصیل کرده رشته های زبان و ادبیات آلمانی، سیاست و روانشناسی و نیز فیزیک و شیمی در شهرهای فرایبورگ و وین است. از آثار این نویسنده می توان به رمان های «مورد لترمان» 1998، «ژنرال زورگن» 2004، «شب آتش» 2005 و «آلمان آسان» 2007 اشاره کرد.

در کنار این نویسنده، کای متسگر، دیگر نویسنده آلمانی برای داستان کوتاه خود با عنوان «مورنینگ ساید درایو» موفق به کسب سه هزار یورو جایزه شد و به عنوان برنده دوم این جایزه تجلیل شد.

امسال در مجموع بیش از 600 نویسنده داستان های خود را برای شرکت در این رقابت ارسال کرده بودند. موضوع داستان های کوتاه امسال «ملکه زیبایی به پمپ بنزین نزدیک می شود» بود. این موضوع را کریستوف رانسمایر نویسنده نام آشنای اتریشی به عنوان موضوع رقابت تعیین کرده بود.

جایزه ادبی وورت در سال 1996 تاسیس شده و از همان سال از سوی شرکت وورت با همکاری دانشگاه توبینگن اهدا می شود. از برندگان پیشین این جایزه می توان ماکسیم بیلر، آنکه لاوفر، اولریکه شفر و مونیکا رادل اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها