پنجشنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹

سایت فوربس مثل سال های پیش با انتشار فهرستی 100 نفره، مطرح ترین چهره های مشهور جهان را معرفی کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، در این فهرست پنج نویسنده جای گرفته اند و از این میان بالاترین جایگاه را یک نویسنده تازه از راه رسیده به نام ای.ال.جیمز به خود اختصاص داده است.

این نویسنده که جایگاهی به عنون خالق آثار ادبی ندارد و با نوشتن یک سه گانه عامه پسند که ابتدا به صورت کتاب الکترونیک خود ناشر منتشر شد و به شهرت رسید، اکنون در جایگاه 42 از میان 100 چهره برتر مشهور جهان قرار گرفته است.

این فهرست که معمولا بر حسب درآمد سالانه و نیز قدرت بازار و تاثیر شهرت افراد تهیه می شود، در مکان بعدی، جیمز پترسون را قرار داده است. پترسون آمریکایی نویسنده آثار جنایی و معمولا عامه پسند است. به گفته فوربس او سال پیش 29 عنوان کتاب الکترونیک پرفروش داشت و به همین دلیل در مکان 49 این فهرست جای گرفته است.

استفن کینگ که سالانه یک یا دو کتاب منتشر می کند، امسال در مکان 75 جای گرفته است. او که رمان «سرزمین شادی» را به تازگی منتشر کرده، تا سه ماه دیگر کتاب «دکتر اسلیپ» را که ادامه ای بر رمان درخشش است، به بازار می فرستد. در همین حال رمان «زیر گنبد» نیز در قالب یک مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی از هفته یپش شروع به پخش شده است.

جی.کی.رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» در مکان 82 این فهرست جای گرفته است. او هر چند امسال با «هری پاتر» مطرح نشد اما به دلیل انتشار رمان جدیدیش با عنوان «جای خالی ناگهانی» در مرکز توجه قرار گرفت.

سوزان کالینز دیگر نویسنده ای است که در این فهرست جای دارد. او که برای نوشتن آثاری برای نوجوانان شهرت دارد و «بازی های گرسنگی» او امسال در سینما سروصدای زیادی به پا کرد و به کتابی پرفروش بدل شد، در مکان 87 این فهرست جای گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها