شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
زندگي خواننده ضد جنگ جامايكايي فيلم مي شود

زندگي «باب مارلي» خواننده فقيدجامايكايي توسط استوديوي برادران وانر در قالب يك فيلم به تصوير كشيده مي شود. زندگي «باب مارلي» توسط همسر وي «ريتا مارلي» در كتابي با عنوان «نه زني،نه گريه اي»، به نگارش درآمده است.

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، زندگي «باب مارلي» خواننده سياه پوست ضد جنگ جامايكايي در قالب يك فيلم بلند سينمايي به تصوير كشيده مي شود.
 
استوديوي هاليوودي «برادران وارنر» چندي پيش اعلام كرد، در حال آماده كردن فيلم زندگي «باب مارلي» خواننده معروف جامايكايي است و اين فيلم تا پايان سال 2009 آماده پخش مي شود.
 
زندگي «باب مارلي» توسط همسر وي «ريتا مارلي» در كتابي با عنوان «نه زني،نه گريه اي»، به نگارش درآمده است.

استوديوي هاليوودي «برادران وارنر» بر اساس اين كتاب، فيلم جديد خود را مي سازد. 

«باب مارلي» يکي از چهره‌هاي معاصر جامائيکا، خواننده صاحب سبک رِگِي، ترانه‌سرا، نوازنده گيتار و فعال اجتماعي بود.
اكثر آهنگ‌هاي او مضمون اجتماعي دارند و برخي از آهنگ‌هايش نيز رومانتيک هستند.
 
آلبوم Legend او با بيش از 12 ميليون نسخه، بالاترين فروش سبک رِگِي را به خود اختصاص داده است.
 
باب مارلي در جواني نزد دوستش «وينسنت فورد» که يک سرآشپز بود زندگي مي‌کرد و به آموختن و تمرين گيتار مشغول بود. به دليل همين دوستي بعدها در سال 1975 يکي از زيباترين آهنگهاي خود No Woman No Cry را با نام او منتشر کرد و حق بهره برداري از اين ترانه را به وي سپرد.
 
باب مارلي گروه The Wailers را با دو تن از دوستان خود «باني ليوينگستون» و «پيتر تاشن» پايه‌گذاري کرد. بعد از پراکنده شدن گروه، هر سه آنها خوانندگان معروفي در سبک رگي شدند.
 
«باب مارلي» در 10 فوريه سال 1966 با «آلفاريتا کنستانتيا آندرسون» (ريتا مارلي) که خود خواننده است ازدواج کرد و داراي سه فرزند شدند.در جريان ترور ناموفق نخست وزير جامائيکا، «باب مارلي» و «ريتا مارلي» نيز مجروح شدند.
 
«باب مارلي» در سال 1981 ميلادي در سن 36 سالگي بر اثر ابتلا به سرطان دارفاني را بدرود گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط