شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
نمایش نسخه‌های قرآنی نفیس با ترجمه فارسی در نمایشگاه قرآن

یاسر کنعانی، کارشناس ارشد امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی نسخه‌های قرآنی در عرصه منطقه‌ای و بین‌‌المللی و نمایش تصاویر دیجیتالی این نسخه‌ها در نمایشگاه قرآن امسال، مهم‌ترین برنامه کتابخانه مجلس است.-

کنعانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با هدف شناسایی نسخه‌های قرآنی نفیس در کتابخانه‌های پارلمانی منطقه‌ای و بین‌‌المللی یا شناخت صاحبان  این آثار در بخش حقیقی و حقوقی، اقدام به اعلام فراخوان برای نمایش نسخه‌های نفیس قرآنی در نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن  کرده است.

وی با بیان این‌که همه کتابخانه‌ها، سازمان‌ها و اشخاص داخلی و خارجی که دارای نسخه‌های قرآنی نفیس با ترجمه فارسی هستند، می‌توانند برای نمایش آثار خود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اقدام کنند، عنوان کرد: این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت جداگانه در بخش بین‌‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

کنعانی با بیان این‌که هدف از برپایی این نمایشگاه شناسایی نسخه‌های قرآنی نفیس است که دارای ترجمه فارسی هستند و در کتابخانه‌‌های پارلمانی  یا نزد افراد حقیقی و حقوقی وجود دارند، اظهار کرد: نسخه‌های نفیس قرآنی نیاز به مرمت و نگهداری در شرایط ویژه دارند و در صور ت رسیدگی نکردن، این آثار با خطر آسیب‌دیدگی روبه رو می‌شوند.

کارشناس ارشد امور بین‌الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از افرادی که دارای نسخه‌های نفیس و ارزشمند قرآنی هستند حاضر نیستند این مجموعه‌‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند.
 
وی افزود: این کتابخانه با هدف حفظ آثار مکتوب جهان اسلام و فرهنگ ایرانی با فراخوانی اعلام کرده، تصاویر دیجیتالی این نسخه‌ها را نیز در نمایشگاه قرآن امسال نمایش می‌‌دهد.

وی با بیان این‌که کتابخانه‌های پارلمانی در صورت داشتن نسخه‌های قرآنی نفیس همراه با ترجمه فارسی با استفاده از ظرفیت تبادل، می‌توانند تصویر دیجیتالی این نسخه‌های قرآنی را برای کتابخانه مجلس بفرستند، عنوان کرد: نمایش تصاویر دیجیتالی و همچنین نسخه‌های قرآنی نفیس، از برنامه‌های مهم کتابخانه مجلس در نمایشگاه بین ‌المللی قرآن امسال است.

کنعانی با اشاره به عرضه 10 عنوان کتاب جدید از سوی انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: انتشارات این کتابخانه با عرضه 10 عنوان کتاب جدید در بخش‌های اسلامی، قرآنی،نهج‌البلاغه و مفاتیح‌الجنان، وارد  سی و یکمین نمایشگاه قرآن می‌شود.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 14 تیر ماه به مدت 30 روز در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط