یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
امیدواریم دولت جدید اهتمام ویژه‌ای به مسایل فرهنگی و کتاب داشته باشد

مسوول تولید و پخش انتشارات تمیشه با اشاره به افزایش بهای کاغذ و کاهش تولیدات مکتوبات که از جمله معضلات کنونی بازار نشرند، گفت: با ادامه این چرخه، حیات کتاب با مشکلات جدی مواجه می‌شود، امیدواریم دولت جدید با اهتمام بیشتر به حوزه فرهنگ به این مشکلات نیز رسیدگی کند.-

عبدالله مهقانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطالب گفت: افزایش بهای کاغذ موجب شد نتوانیم در سال جاری کتابی را به چاپ نخست برسانیم و ناچار شدیم تنها حدود هفت اثری را که در گذشته به چاپ رساندیم تجدید چاپ کنیم.

وی کتاب «زیباسازی پوست و مو با میوه و گیاه» اثر سیاوش رستمی و علیرضا شیری را از جمله این کتاب‌ها نام برد که چهارمین چاپ خود را در سال 92 تجربه کرده است و گفت: این کتاب را با شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رساندیم. این در حالی است که در گذشته که نوسانات بازار کاغذ شدت نیافته بود، متوسط شمارگان چاپ کتاب‌های ما پنج هزار نسخه بود، اما متاسفانه اکنون ناچاریم با شمارگان هزار تا دو هزار نسخه کتاب‌ها را روانه بازار نشر کنیم.

مهقانی بیان کرد: افزایش بهای کاغذ، گرانی کتاب‌ها و پایین آمدن شمارگان آثار موجب کاهش کیفیت تولیدات و در نتیجه افول استقبال مخاطبان می‌شود، این امر به تدریج تاثیرات خود را در حوزه نشر نشان می‌دهد و ناشران ناگزیر می‌شوند تعداد پرسنل کاری خود را نیز کاهش دهند که در مجموع آسیب‌‌های زیادی می‌تواند این چرخه را تهدید کند. امیدواریم در دولت جدید اهتمام بیشتری نسبت به مسایل فرهنگی به ویژه مشکلات حوزه کتاب صورت گیرد تا بار دیگر شاهد صدرنشینی کتاب در سبد خانوار و نزدیک شدن این محصول فرهنگی به جایگاه حقیقی آن باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها