دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
نمایه‌سازی 200 هزار مقاله در سامانه سیویلیکا

بیش از 200 هزار عنوان مقاله در بانک مقالات کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا) نمایه‌سازی شد.-

مدیرمسوول سایت سیویلکا با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: مقاله‌هایی که در تمام کنفرانس‌های حوزه علوم فیزیک و مهندسی، علوم انسانی و علوم زیستی شامل کشاورزی و زیست محیطی ارایه می‌شوند در این پایگاه قرار داده شده‌اند.

مهندس مهدی وجودی افزود: در این بانک مقالات تمام حوز‌ه‌ها به جز حوزه پزشکی به دلیل تخصصی بودن و عدم انتشار مباحث علمی در سایت‌ها قرار دارند.

وی با بیان این‌که 200 هزار مقاله در این مرجع نمایه و منتشر شده است، اظهار کرد: حجم این مقالات حدود یک میلیون و 700 هزار صفحه را شامل می‌‌شود.

وجودی با بیان این‌که امکان استفاده از این مقاله‌ها برای پژوهشگران و دانشجویان فراهم است، گفت: پژوهشگران و دانشجویان کشور با مراجعه به بخش تقویم کنفرانس‌ها، امکان دسترسی به فراخوان مقاله‌های همایش‌ها و گردهمایی‌های کشور را به همراه اطلاعات دقیق و تاریخچه کنفرانس‌ها دارند.

به گفته وی، علاوه بر افراد حقیقی و پژوهشگران که به صورت آنلاین می‌توانند از منابع این پایگاه بهره‌مند شوند، بیش از 80 مرکز دانشگاهی و پژوهشی نیز به مقالات تمام متن کنفرانس‌ها از طریق پایگاه سیویلیکا دسترسی دارند.

وجودی یادآور شد: مجموعه سیویلیکا به عنوان ناشر بخش خصوصی کشور از سال 1384 به صورت رسمی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در فضای نشر الکترونیک فعالیت می‌کند.

وجودی درباره فعالیت‌های خود توضیح داد: این انتشارات با نمایه‌سازی و انتشار مقالات کنفرانس‌های کشور، توانسته است در حوزه اشاعه علم و برچیدن مرزهای فیزیکی، دسترسی سریع و به روز به دستاوردهای کنفرانس‌ها داشته باشد و همایش‌های علمی پژوهشی را در سراسر کشور فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها