شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
«ماجراهاي زفي» به دست کودکان می‌رسد

گيتا رسولي، مترجم كودك و نوجوان كتاب تازه‌اي با نام «ماجراهاي زفي»، نوشته پتر هرتلينگ را آماده انتشار كرده است. رسولي گفت كه اين كتاب درباره آموزه‌هاي اخلاقي و تربيتي به كودكان است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) رسولي گفت: «ماجراهاي زفي» كه به‌ زودي از سوي انتشارات آفرينگان منتشر مي‌شود، درباره آموزه‌هاي اخلاقي و تربيتي به كودكان است كه نويسنده كتاب اين كار را به‌خوبي و به صورت غيرمستقيم انجام داده است.

وي در ادامه افزود: «زفي» قهرمان اصلی این کتاب دختربچه‌اي است كه هر روز با وقايع گوناگوني روبه‌رو مي‌شود. از تنهايي در خانه و درست كردن پودينگ گرفته تا انجام دادن تكاليف مدرسه، شيطنت‌ها و بازي‌گوشي‌هايی که مختص خود اوست.

 «پتر هرتلينگ»، نويسنده مشهور آلماني است كه جايزه‌‌اي ادبي به نام او در آلمان وجود دارد. رقابت بر سر جایزه پتر هرتلینگ برای دست نوشته‌های منتشر نشده در بخش ادبیات کودکان و نوجوانان از سال 1984 هر دو سال یک‌بار از سوی انتشارات «بلتس و گلبرگ» برگزار می‌شود. 

از برندگان پیشین این جایزه می توان به نویسندگانی چون مارتینا ویلدنر، گبی کرسلنر و صلاح نائورا اشاره کرد. انتشارات «بلتس و گلبرگ» دست نوشته برنده این جایزه را در سال 2013 در قالب کتاب منتشر می‌کند.
 
گيتا رسولي متولد 1341 در مشهد است. از آثار او مي‌توان به ترجمه «صداهايي از شومينه»، «قصري در مه»، و «لنا روي شيرواني» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط