دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
«رازهاي يك امپراتوري فرسوده» برای نوجوانان افشا می‌شود

كتايون تجلي، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان نگارش کتاب «رازهاي يك امپراتوري فرسوده» را برای نوجوانان به پايان رساند. تجلي گفت كه خوب است نوجوانان نسبت به مساله هویت آگاهی بیشتری پیدا کنند و از این رو سعی داشته تا با شیوه فانتزی نوشتن این کتاب نوجوانان را به شناختن هویت تاریخی و ملی خود ترغیب کند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، تجلي گفت: رمان «رازهاي يك امپراتوري فرسوده» با نگاهي مستند و تاريخي به وقايع ايران نوشته شده كه اندكي تخيل نيز با آن درآميخته است.

وي ادامه داد: نوجوانان به سبك‌هاي فانتزي و تخيلي علاقه‌مندند و من نيز با استفاده از اين اشتياق و شناختي كه نسبت به نوجوانان دارم تلاش كردم كتاب را به شیوه‌ای فانتزی بنويسم تا نوجوانان از خواندن آن لذت ببرند و برايشان خسته كننده نباشد.

مترجم كتاب «دنياي دختران» افزود: در دنيا همه به دنبال بازنويسي آثار گذشته كشورشان هستند تا به نوعي هويت خود را از دست ندهند، من نيز كوشش كردم تا بخشي از تاريخ سرزمينم را در اين كتاب بگنجانم تا نوجوانان افزون بر خواندن داستان اندكي هم با تاريخ ايران آشنا شوند.

اين نويسنده و مترجم كودك و نوجوان عنوان كرد: «رازهاي يك امپراتوري فرسوده» درباره جنگ اردشير بابكان با اشك پنجم و آغاز دودمان ساساني است كه اين بخش تاريخي و رخدادهايي كه اتفاق افتاده است در دل رمان نهفته و گنجانده شده است.

تجلي متولد 1339 در تهران است. از آثار او مي‌توان به ترجمه كتاب‌هاي «دنياي دختران »، «دنياي پسران»، «پرورش حافظه براي همه سنين» و «راز خوشبختى» اشاره كرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط