یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کتابخانه ملی اتریش 100 هزار عنوان کتاب را دیجیتالی کرد

در راستای پروژه کتاب‌های آنلاین اتریش نخستین 100 هزار جلد کتاب از مجموعه کتاب‌های کتابخانه ملی اتریش به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این پروژه شامل همکاری کتابخانه ملی اتریش با گوگل است که طبق آن از سال 2010 آن دسته از کتاب‌های این کتابخانه که دیگر مشمول قانون کپی رایت نیستند دیجیتالی می‌شوند. 

اکنون کاربران قادرند تا از طریق کاتالوگ آنلاین این کتابخانه این کتاب‌ها را به صورت رایگان مشاهده کنند، به شکل آنلاین آن ها را مطالعه کنند، در سراسر متن به جستجو بپردازند و آن‌ها را دانلود کنند. 

یوهانا راخینگر، مدیر کل این کتابخانه دیجیتالی شدن این 100 هزار عنوان کتاب را به عنوان تحولی در آزاد سازی دانش و نقطه عطفی در تاریخچه کتابخانه ملی اتریش دانست. در حال حاضر بیش از 20 تن از کارکنان این کتابخانه بی وقفه در پروژه کتاب های آنلاین اتریش فعالیت می‌کنند و افزون بر 50 تن دیگر از آن‌ها نیز به عنوان کارشناس در این زمینه مشغول هستند.
 
در مجموع قرار است در حدود 600 هزار اثر مشتمل بر 200 میلیون صفحه دیجیتالی شوند که در میان آن‌ها 200 هزار جلد از کتاب‌های «پرونک زال» یکی از تالارهای کتابخانه ملی اتریش که زیباترین تالار تاریخی کتابخانه ها در جهان به شمار می‌رود و بیش از 100 هزار جلد از کتاب های مربوط به کتابخانه شخصی خاندان سلطنتی هابسبورگ وجود دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها